لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن:‌ حملات داعش-خراسان را با 'قوت و دقت' پاسخ می دهیم  


چند ساعت پس از آنکه شاخهٔ خراسان گروه داعش مسوولیت حملات مرگبار در بیرون محوطهٔ میدان هوایی کابل را بر عهده گرفت، رییس جمهور ایالات متحده تعهد کرد که با 'قوت و دقت' به حملات این گروه پاسخ خواهد داد.

جو بایدن ناوقت پنجشنبه ۲۶ اگست (چهارم سنبله) تعهد کرد که عاملان حملات مرگبار انتحاری در بیرون محوطهٔ میدان هوایی کابل را مورد پیگرد قرار خواهد داد.

رییس جمهور بایدن گفت: "به فرماندهان خود دستور داده ام تا پلان عملیاتی را بر ضد داعش-خراسان، به شمول دارایی ها، رهبری و مواضع داعش خراسان را هدف قرار بدهند."

حملات انتحاری روز پنجشنبه در حالی صورت گرفت که هزاران نفر در بیرون محوطهٔ میدان هوایی کابل تجمع کرده بودند و تلاش داشتند کشور شان را ترک کنند.

آقای بایدن افزود که در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که این حملات در تبانی میان طالبان و داعش-خراسان سازماندهی شده باشد.

رییس جمهور امریکا خطاب به عاملان این حملات مرگبار گفت: "کسانیکه این حملات را انجام دادند و هر کسی که بخواهد به امریکایی ها آسیب برساند، این را بدانند که ما نخواهیم بخشید. ما فراموش نخواهیم کرد. ما شما را مورد پیگرد قرار می دهیم تا بهای عملکرد خود را بپردازید."

در این دو حمله انتحاری دست کم ۶۰ شهروند افغان کشته شدند. خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که این حملات انتحاری که گلوله باری را نیز در پی داشت، سبب زخمی شدن ۱۴۳ نفر دیگر نیز شده که همه شهروندان افغانستان اند.

جنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحده گفته است که در این حملات ۱۲ تن از نیروهای نظامی ایالات متحده کشته شدند و ۱۵ نظامی امریکایی نیز زخمی شدند. اما قصر سفید با نشر اعلامیه ای گفته است که در این حملات ۱۳ نظامی امریکایی کشته شده اند.

مقام های امریکایی هشدار داده اند که حملات بیشتر ممکن سازماندهی شود.

با وجود حملات مرگبار روز پنجشنبه رییس جمهور بایدن تاکید کرد که روند تخلیه شهروند امریکا از افغانستان ادامه خواهد یافت.

جنرال مک‌کنزی نیز گفته است که حملات تندروان داعش ماموریت تخلیه از میدان هوایی کابل را نمی تواند مختل کند.

حملات مرگبار روز پنجشنبه از سوی مقام های ایالات متحده، ناتو و حتا طالبان محکوم شد؛ گروهی که قبل از تسلط بر کابل خود همواره مسوولیت حملات مرگبار انتحاری را زیر نام "عملیات استشهادی" بر عهده می‌گرفت.

XS
SM
MD
LG