لینک های دسترسی

Breaking News

تحلیل کینگ از جنگ علیه دولت اسلامی در عراق و سوریه


پیتر کینگ، عضو کانگرس از حزب جمهوری خواه ایالات متحده می گوید در حالی که حملات هوایی به رهبری ایالات متحده علیه گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق موثر ثابت شده، در تناسب به مدت آن این کمپاین با اندک ترین حد راه اندازی شده است.

این در حالیست که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دهشت افگنی دولت اسلامی گفته است که ائتلاف ایالات متحده و حملات روسیه در ضعیف ساختن آن گروه ناکام مانده است.

پیترکینگ، رئیس کمیتۀ فرعی در امور ضد دهشت افگنی و استخبارات مجلس نمایندگان می گوید که صحبت های بغدادی در مورد مبارزات تقریباً ۱۶ ماهۀ ائتلاف به رهبری ایالات متحده و سه ماهۀ روسیه، تعجب آور نیست.

پیتر کینگ می گوید "مبارزۀ ما تاحدی تأثیر گذار بوده است اما متأسفانه در کُل احتمالاً (بغدادی) در مورد این تاثیرات حملات ایالات متحده بر گروه دولت اسلامی در تناسب به مدت زمانی آن پس از ۱۶ ماه، درست گفته است".

پی از حملات پاریس و گلوله باری در ایالت کالیفورنیا، آقای کینگ خواستار نظارت بیشتر بر جوامع مسلمان نشین بشمول مساجد در ایالات متحده شده است.

اینکه آیا این تقاضای او باعث اعتراض ها و تخطی از حقوق شهروندی بر اساس قانون اساسی نخواهد شد، آقای کینگ گفت "آنان هرچه اعتراض میخواهند بکنند. زیرا تهدید از همین جا میاید و ما می توانیم بگوییم که ۹۸ تا ۹۹ در صد مسلمانان در این کشور، مردمانی خوبی استند. من مراسم تحلیف یک مسلمان منتخب در لانگ ایلند را برپا میکنم. او دوست خوب من است. پس این تصمیم به هیچ صورت در مقابل مسلمانان نیست".

او افزود که روسیه بیشتر حملاتش را بر مخالفین سوری تمرکز داده است. آقای کینگ گفت که به باور او گروه دولت اسلامی در تناسب به ۱۶ ماه گذشته قویتر شده است. او افزود که گروه دولت اسلامی قلمرو های زیادی را نه تنها در عراق و سوریه در دست دارد بلکه راه خود را در افغانستان نیز باز کرده اند و قصد حمله بر ایالات متحده را دارند.

در یک نوار صوتی که گمان میرود مربوط به رهبر گروه دولت اسلامی باشد در مورد عقب نشینی های اخیر از میدان جنگ صحبت شده است.

آقای کینگ می گوید "در این نوار از رهبر گروه دولت اسلامی نقل شده که می گوید "خداوند پیروزی را نصیب مان خواهد کرد .... دولت اسلامی در وضعیت خوبی قرار دارد. هر چه جنگ شدت بگیرد به همان اندازه دولت اسلامی منزه و سرسخت میشود. هر کسی که در جنگ علیه گروه دولت اسلامی اشتراک کرده است، قمیت آنرا خواهد پرداخت".

نیروهای های دموکراتیک سوری که یک ائتلافی از شورشیان بشمول ملیشه های کردی به حمایت ایالات متحده که به نام قطعات حراست از مردم معروف است تلاش هایش را برای مدیریت داشتن بر بند آب تشرین منسجم کرده است که به تازگی در شرق حلب از کنترول دولت اسلامی خارج شده است.

نیروهای عراقی نیز در رمادی در مقابل گروه دولت اسلامی به پیروزی دست یافتند.

با آنهم آقای کینگ گفت که برای جلوگیری از فعالیت های خصومت بار به نیروهای انفاذ قانون اجازۀ نفوذ در جوامع مسلمان داده شود. او افزود که نیروهای امنیتی باید اجازۀ نظارت از مساجد داده شود.

XS
SM
MD
LG