لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای توهین و لت و کوب خبرنگاران از سوی پولیس کابل


برخی از خبرنگاران که برای پوشش یورش پولیس به مکتب افغان-ترک در کابل، به محل رفته بودند ادعا می‌کنند که از سوی پولیس مورد "توهین و لت و کوب" قرار گرفته اند.

پولیس کابل صبح روز جمعه ۵ جولای (۱۴ سرطان) مکتب افغان ترک در شهر کابل را محاصره کرد. این حادثه در ادامۀ جنجال‌ها بر سر چگونگی مدیریت مکاتب افغان ترک در افغانستان صورت گرفت. پیش از این نیز، در چندین مورد پولیس به مکاتب افغان ترک یورش برده است.

سمیع جهش، خبرنگار آریانا نیوز به صدای امریکا گفت که وقتی می‌خواست از جریان این حادثه تصویربرداری کند، از سوی پولیس مورد لت و کوب قرار گرفت.

آقای جهش در شرح ماجرا گفت: "در جریان گرفتن تصویر بودم که معاون امنیتی فرماندهی پولیس کابل آمد و به سربازان دستور داد تا کمره و وسایل خبرنگاری‌ ما را ضبط کنند. آنها (ماموران پولیس) در کنار ضبط مبایل، کمره و مایک، دشنام داده و من را لت و کوب کردند."

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی)، به نقل از مسوولان طلوع نیوز گفته است که یک خبرنگار و تصویربردار این رسانه نیز توسط پولیس کابل لت و کوب شده است.

این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از تماس با مسوولان وزارت داخله افغانستان،‌ پولیس کابل وسایل خبرنگاران را دوباره به آن‌ها تحویل داده است.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان از حکومت خواسته است که این موضوع را به گونهٔ جدی بررسی کرده و نتایج آن را در اختیار جامعه رسانه‌ای افغانستان قرار دهد.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که گزارش‌ها مبنی بر توهین و لت و کوب "چندین خبرنگار" در شهر کابل به این وزارت رسیده و آن‌ها در حال بررسی این گزارش‌ها هستند.

XS
SM
MD
LG