لینک های دسترسی

Breaking News

مسوولان: واقعات پولیو در شمال افغانستان 'کاهش قابل ملاحظه' یافته است


جریان کمپاین واکسیناسیون پولیو، مارچ ۲۰۲۲
جریان کمپاین واکسیناسیون پولیو، مارچ ۲۰۲۲

مسوولان صحی "از کاهش قابل ملاحظۀ" واقعات جدید پولیو در ولایت‌های شمالی افغانستان خبر داده اند.

مسوولان برنامه محو پولیو در شمال افغانستان می‌گویند که برنامه‌های آگاهی‌دهی عامه در مورد فواید واکسین پولیو سبب شده است تا خانواده‌‌ها کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند و در نتیجه واقعات بیماری فلج کودکان در شمال افغانستان شدیداً کاهش یابد.

بصیر افضلی، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ بلخ با اشاره به موثریت برنامه‌های آگاهی‌دهی عامه و همکاری رسانه‌ها در این زمینه به صدای امریکا گفت که در دو دهۀ گذشته تنها یک واقعۀ مثبت پولیو از بلخ گزارش شده است، آن هم نزد یک کودکی که از بخش دیگر افغانستان به حوزه شمال مهاجرت کرده است.

آقای افضلی گفت: "همزمان با آن، به همکاری خانواده‌ها تیم‌های واکسیناسیون به ساحه مربوطه رفته و تمام کودکان زیر سن پنج سال را واکسین کردند، تا در برابر ویروس پولیو معافیت حاصل کنند."

از سوی دیگر، کارشناسان امور خانواده در ولایت بلخ می‌گویند که صحت بخش مهم زند‌گی بوده و اطلاع رسانی و آگاهی‌دهی در مورد آن باعث شده است تا خانواده‌ها کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند.

مبینه ساعی، کارشناس امور خانواده در ولایت بلخ به صدای امریکا گفت: "قبلاً مردم بنابر باور‌های نادرست از واکسین کردن کودکان خویش خودداری می‌کردند، اما خوشبختانه اکنون اکثریت خانواده‌ها کودکان شان را واکسین می‌کنند."

خانم ساعی از مسوولان صحی می‌خواهد که برنامه‌های آگاهی‌دهی عامه در مورد بیماری پولیو و فواید واکسین آن را با استفاده از طریقه‌های موثر در مناطق دور‌دست ادامه دهند، تا خانواده‌ها بیشتر تشویق شوند که کودکان شان را واکسین کنند.

مسوولان صحی از رسانه‌ها، عالمان دینی و شورا‌های محلی می‌خواهند تا در جریان کمپاین‌های واکسین پولیو با واکسیناتوران همکاری کنند، تا هیچ کودک زیر سن پنج سال از واکسین محروم نشود.

XS
SM
MD
LG