لینک های دسترسی

Breaking News

باشندگان ولسوالی جغتوی ولایت غزنی از تطبیق واکسین پولیو به کودکان استقبال کردند


کمپاین پولیو، اکتوبر سال ۲۰۲۲
کمپاین پولیو، اکتوبر سال ۲۰۲۲

شماری از بزرگان قومی در ولسوالی جغتوی ولایت غزنی می‌گویند که آنان از تطبیق واکسین پولیو در این ولسوالی استقبال کرده و همیشه با کارکنان صحی همکاری خواهند کرد.

به گفتۀ آنان، مردم همیشه با رضاکاران در تطبیق خانه به خانۀ واکسین پولیو همکاری کرده اند و در آینده نیز به همکاری شان ادامه خواهند داد.

حسن‌رضا خاکی، یک تن از نمایندگان یکی از قریه‌های ولسوالی جغتو، به صدای امریکا گفت: "نه تنها من، بلکه نمایندگان تمام قریه‌جات همزمان با ورود واکسیناتوران به قریه، از آنان استقبال کرده و در تطبیق خانه به خانۀ واکسین پولیو با ایشان همکاری می‌کنیم."

عتیق درویش، یک تن از استادان پوهنتون در ولایت غزنی گفت که مردم به تطبیق واکسین پولیو به کودکان علاقمندی فراوان دارند، زیرا آن‌ها از طریق کلینیک‌ها و رسانه‌ها در مورد عواقب این بیماری آگاهی حاصل کرده اند.

به گفتۀ آقای درویش، او نیز در برنامه‌های آگاهی‌دهی پولیو نقش فعال داشته و در مورد پیامد‌‌های ناگوار این بیماری و فواید واکسین پولیو به مردم آگاهی می‌دهد، تا کودکان زیر سن پنج سال شان را واکسین کنند.

داکتر بصیر احمد ثابت، مسوول برنامۀ معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ ولایت غزنی، در پیوند با روند تطبیق واکسین پولیو در ولسوالی جغتو به صدای امریکا چنین گفت: ”در رابطه با تطبیق واکسین پولیو در ولسوالی جغتو هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم به‌گونۀ منظم کودکان شان را در کمپاین‌ها و مراکز صحی واکسین می‌کنند.

بزرگان ولایت غزنی از مسوولان صحی این ولایت می‌خواهند که برای ریشه‌کن ساختن بیماری پولیو، باید سطح آگاهی مردم در رابطه به این بیماری ناعلاج و فواید واکسین آن بلند ببرند .

XS
SM
MD
LG