لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین‌های پولیو در لوگر به گونهٔ موفق‌آمیز تطبیق می‌شود - مسوولان صحی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مسوولان صحی در ولایت لوگر می‌گویند که کمپاین‌های واکسین پولیو در این ولایت به شکل منظم و بدون هر‌گونه موانع تطبیق شده، و تمامی کودکان زیر سن پنج سال واکسین شده اند.

به گفتۀ مسوولان صحی، در ولایت لوگر خانواده‌ها برای تطبیق واکسین پولیو به کودکان شان علاقۀ فراوان داشته، و همواره در تطبیق واکسین همکاری می‌کنند.

داکتر محمد جان، مسوول ولایتی برنامه محو پولیو در ولایت لوگر، به صدای امریکا گفت: "خوشبختانه در ولایت لوگر هیچ مورد مثبت پولیو به چشم نمی‌خورد، و سالانه دو کمپاین واکسین پولیو تطبیق می‌شود و در آن به تمام کودکان زیر پنج سال واکسین تطبیق می‌شود."

به گفتۀ او، در هر کمپاین به تقریباً ۱۵۰ هزار کودک زیر سن پنج سال واکسین تطبیق شده و در تطبیق کمپاین‌ها هیچگونه مشکلی وجود ندارد. کمپاین نخست سال روان میلادی در ماه مارچ تطبیق شد و کمپاین دومی در ماه اکتوبر تطبیق خواهد شد.

از سوی دیگر، شماری از باشند‌گان ولایت لوگر واکسین ضد پولیو را برای کودکان شان مفید دانسته و از تطبیق آن استقبال می‌کنند.

گل ترین، باشندهٔ ولسوالی برکی برک ولایت لوگر که مادر چهار فرزند است، به صدای امریکا گفت: "واکسین ضد پولیو که در قریۀ ما تطبیق می‌شود بسیار مفید است و فرزندان ما را از بیماری کشنده و فلج کنندۀ پولیو نجات می‌دهد. تقاضای ما از مسوولین دولتی این است تا آن را در سرتاسر ولایت لوگر تطبیق کنند."

حاجی تواب، باشندۀ دیگر ولایت لوگر، گفت: "نقش کارکنان ریاست صحت عامۀ ولایت لوگر، عالمان دین، بزرگان قومی، اساتید و دانشجویان و جوانان فعال در تطبیق کمپاین‌ها و برنامه‌های آگاهی‌دهی ستودنی است."

به گفتۀ او، هرگاه این روند به همین شکل ادامه یابد و به تمام کودکان زیر سن پنج سال واکسین پولیو تطبیق شود، هیچ شکی نیست که بیماری پولیو نه تنها از ولایت لوگر بلکه از تمام افغانستان ریشه کن خواهد شد.

مسوولان صحی ولایت لوگر از خانواده‌ها می‌خوهند که کودکان شان را در برابر بیماری فلج کنندهٔ پولیو واکسین کنند، و در کنار آن به تغذیه و حفظ‌الصحهٔ شخصی و محیطی آنان توجه داشته باشند، تا از بیماری پولیو و سایر بیماری‌های ساری در امان باشند.

XS
SM
MD
LG