لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش‌ رضاکاران زن در تطبیق کمپاین‌های ضد پولیو قابل تمجید است - مسوولان صحی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مسوولان صحی ولایت لوگر روند تطبیق واکسین ضد پولیو در این ولایت را موفقیت‌آمیز خوانده و می‌گویند که تلاش‌ رضاکاران زن در تطبیق کمپاین‌ها قابل ستایش است.

مسوولان صحی ولایت لوگر با تایید موثریت نقش زنان در تطبیق کمپاین‌های ضد پولیو، از زنان دیگر می‌خواهند که در تطبیق واکسین ضد پولیو برای کودکان زیر سن پنج سال با آن‌ها همکاری کنند تا هیچ کودک از واکسین باز نماند.

داکتر میر محمد، مسوول برنامه محو پولیو در ولایت لوگر، به صدای امریکا گفت: "اکنون در مرکز و ولسوالی‌های هفتگانه ولایت لوگر کمپاین‌های خانه به خانه راه اندازی شده و برای کودکان زیر سن پنج سال واکسین ضد پولیو تطبیق می‌شود."

به گفتۀ او، در حال حاضر در ولایت لوگر به تعداد ۳۰ تن از رضاکاران زن وجود دارد که بیشتر آنها در پل علم، مرکز این ولایت، ایفای وظیفه می‌کنند.

میر محمد اضافه کرد: "نقش رضاکاران زن در کمپاین‌ها بسیار موثر است، چون آنها خانه به خانه مراجعه می‌کنند و هیچ کودک از واکسین باز نمی ماند. ما تلاش می‌کنیم تا تعداد بیشتر رضاکاران زن داشته باشیم."

از سوی دیگر، شماری از باشند‌گان ولایت لوگر از روند تطبیق واکسین ضد پولیو در این ولایت ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که در حال حاضر به تمام کودکان زیر سن پنج سال بدون هیچ‌گونه ممانعت واکسین ضد پولیو تطبیق می‌شود.

احمد فرشاد، باشندۀ پل علم،‌ به صدای امریکا گفت: "در این اواخر روند تطبیق واکسین ضد پولیو در ولایت لوگر بهبود یافته که دلیل عمدۀ آن، نقش واکسیناتوران زن و تغییر افکار مردم در مورد واکسین است."

به گفتۀ او، اکنون اکثریت خانواده‌ها فواید واکسین ضد پولیو را درک کرده و کودکان شان را واکسین می‌کنند.

فاطمه، باشندۀ دیگر پل علم، می‌گوید: "در حال حاضر شماری زیادی از باشند‌گان ولایت لوگر به این سخن پی برده اند که واکسین ضد پولیو برای سلامتی کودکان شان مفید است و کودکان شان را واکسین می‌کنند."

به گفتۀ مسوولان صحی ولایت لوگر، همکاری مردم و مقامات طالبان در تطبیق کمپاین‌های ضد پولیو باعث بهبود روند تطبیق واکسین در این ولایت شده است.

XS
SM
MD
LG