لینک های دسترسی

Breaking News

توظیف تیم‌های سیار پولیو در ولسوالی های نا‌امن غزنی


مسوولین برنامۀ محو پولیو در نظر دارند برای گسترش سطح پوشش واکسین پولیو و رسانیدن آن به مناطق تحت کنترول گروه طالبان از راه های بدیل استفاده کنند.

به گفتۀ مسوولین صحی ولایت غزنی، ممانعت طالبان مسلح از کمپاین های خانه به خانۀ پولیو مانع کار آنان گردیده است و از این رو اخیراً یک سلسله اقدامات بدیل را روی دست گرفته اند تا به کودکان ولسوالی های نا‌امن ولایت غزنی نیز رسیدگی گیرد.

میرجان راسخ، مسوول مطبوعاتی برنامۀ محو پولیو به صدای امریکا گفت: "ما تیم های ترانزیت و یا تیم های سیار پولیو را در ساحاتی که به ولسوالی‌های دور دست و راه های ترانزیتی منتهی می‌شوند افراز نموده ایم تا نه تنها اطفال زیر سن پنج سال بلکه کودکان زیر ۱۰ سال نیز واکسین شوند."

او افزود که با این اقدامات ویروس پولیو مهار شده و از شیوع آن به مناطق دیگر نیز جلوگیری خواهد شد.

به گفتۀ آقای راسخ، تیم های سیار برعلاوه تطبیق واکسین پولیو، سایر واکسین های معمول را نیز به کودکان تطبیق می‌کنند.

او علاوه کرد که در هنگام بازدید از مراکز صحی، واکسیناتوران به خانواده‌ها در مورد راه های بدیل چون واکسین کردن کودکان در کلینک‌ها و مراکز صحی نیز آگاهی لازم می‌دهند.

آقای راسخ گفت: "ما از طریق مراکز صحی نیز اطفال را واکسین می‌کنم زیرا در این مراکز به قدر کافی واکسین ذخیره شده است و زمانیکه خانواده‌ها با کودکان شان برای تداوی مراجعه می‌کنند، به آن‌ها واکسین داده می‌شود."

نظیفه، یکی از باشندگان ولایت غزنی که از خانواده ها خواست تا با تطبیق دو قطره واکسین پولیو صحت و سلامت کودکان شان را تضمین کنند.

او گفت: "باید واکسین کنند تا کودکان شان فلج، معیوب و بی‌چاره نشوند. پولیو شوخی نیست باید متوجه باشند."

در جریان سال جاری تا کنون در افغانستان یک واقعهٔ پولیو، آنهم در ولایت غزنی ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG