لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین واکسین پولیو در ۲۸ ولایت افغانستان آغاز شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که در همکاری با نهادی‌های بین‌المللی، کمپاین واکسین پولیو را در ۲۸ ولایت افغانستان آغاز کرده که تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت.

این وزارت روز دوشنبه ۲۵ جولای (سوم اسد) گفت که در این کمپاین چهار روزه، ۶.۷ میلیون کودک زیر پنج سال، این واکسین را دریافت خواهند کرد.

این وزارت در خبرنامه‌ای گفته است: "این کمپاین در مجموع ۲۴۸ ولسوالی را در ولایات جنوبی، جنوب-شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی کشور تحت پوشش قرار می‌دهد که خطر انتشار ویروس پولیو در آن‌ها بیشتر است."

بر اساس معلومات این وزارت، این کمپاین در ولایاتی نیز تطبیق خواهد شد که در فصل زمستان و به دلیل سردی هوا، راه‌اندازی واکسین پولیو در آن ناممکن است.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت حکومت طالبان گفت: "مردم، به خصوص پدران و مادران باید سلامتی آیندۀ فرزندان شان و زحمات تیم‌های واکسین را در نظر گرفته و تمام اطفال زیر سن پنج سال شان را غرض واکسین نمودن نزد واکسیناتوران حاضر کنند."

این در حالی است که در دور قبلی کمپاین واکسین پولیو که در ماه فبروری امسال آغاز شد، هشت واکسیناتور در ولایات کندز و تخار توسط افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

وزارت صحت حکومت طالبان تاکید کرده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، شش دور کمپاین سرتاسری واکسین پولیو در این کشور را راه‌اندازی کرده که "پیامد خوبی" در کنترول گردش ویروس پولیو داشته است.

این وزارت اضافه کرده که در حال حاضر افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به محو فلج کودکان نزدیک‌تر شده و از بزرگان قومی، علمای دینی و دیگر اقشار جامعه خواسته است که در این راستا آنان را کمک کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت طالبان در سال ۲۰۲۲ میلادی، یک واقعۀ مثبت فلج کودکان در ولایت پکتیکا ثبت شد که شباهت به ویروسی داشت که در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شایع است.

XS
SM
MD
LG