لینک های دسترسی

Breaking News

همکاری ۳۰ هزار رضاکار واکسین پولیو برای مبارزه با کروناویروس


مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان می‌گویند که رضاکاران برنامه محو پولیو در بخش آگاهی‌دهی و ثبت واقعات مثبت کروناویروس همکاری می‌کنند.

هدایت الله ستانکزی، مشاور وزیر صحت عامه در بخش محو پولیو به صدای امریکا گفت "۳۰ هزار رضا کاری که با برنامه محو پولیو کار می‌کردند اکنون آنها را آماده می‌سازیم که در قسمت واقعه یابی، راپور واقعات مشکوک و رجعت دادن واقعات مشکوک به مراکز صحی با برنامه مبارزه علیه بیماری کرونا همکاری کنند".

آقای ستانکزی تاکید کرد که رضا کاران حین آگاهی دهی در مورد کروناویروس،مکلف اند در مورد ویروس پولیو نیز آگاهی دهند.

گلا خان ایوب، مسوول افهام و تفهیم برنامه محو پولیو ضمن خرسندی از همکاری رضا کاران پولیو در برنامه محو کروناویروس به صدای امریکا گفت: "این افراد برای برنامه محو پولیو استخدام شده اند، اما در پهلوی پولیو آنها برای محو کروناویروس هم کار می کنند و در مورد بیماری کرونا به خانواده ها تبلیغات می‌کنند و از افرادیکه مصاب به بیماری کرونا می شوند، باید گزارش دهند".

کمپاین های پولیو به سبب شیوع کروناویروس در افغانستان به صورت موقت به تعویق افتاده است اما خانواده ها می‌گویند که باید درپهلوی مبارزه با بیماری کرونا کمپاین های پولیو نیز به راه انداخته شود تا از انتشار ویروس پولیو به سایر نقاط کشور جلوگیری گردد.

XS
SM
MD
LG