لینک های دسترسی

Breaking News

هشدارۀ تازۀ مقام های ارشد امریکایی به ایران


جان بولتن، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، هشدار داده است که اگر ایران مخالف میل ایالات متحده عمل کند، بهای گزاف آن را خواهد پرداخت.

قبل از این دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات میتحده، نیز در سخنرانی اش در هفتادو سومین مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک، حکومت ایران را یک "دیکتاتور فاسد" توصیف کرد و تهران را "بزرگترین حامی تروریزم در جهان" خواند.

جان بولتن که به روز سه شنبه در نیویارک صحبت میکرد، در اشاره به ایران هشدار داد که "اگر رژیم شنیع و حامیانش رفتار خود را تغییر ندهند، با عواقب جدی روبرو خواهند شد".

مشاور امنیت ملی ایالات متحده، همچنان افزود که "اگر ایران مخالف میل ما، متحدین یا شرکای ما عمل کند، اگر شما به اتباع ما ضرر برسانید، اگر به دروغگویی، تقلب و فریب کاری ادامه دهید، بلی، بهای بزرگ آن را خواهید پرداخت".

در عین حال، مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، نیز در یک محفل که همزمان با مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک تدویر یافته بود، از یک فهرست طولانی 'عملکردهای نادرست' ایران پرده برداشت.

در این فهرست از حمایت ایران از بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه و شورشیان حوثی در یمن گرفته تا تمویل یا تلاش آن کشور برای حملات تروریستی در افریقا، آسیا و اروپا شامل بود.

وزیرخارجۀ ایالات متحده، رژیم ایران را یک "تبهکار واقعی" عنوان کرد و گفت "اینکه فعالیت های ویرانگر ایران واقعاً جهانی است، در آن هیچ تردیدی وجود ندارد".

وزارت خارجۀ ایالات متحده، هفتۀ گذشته با نشر یک گزارش در مورد وضعیت دهشت افگنی در جهان، ایران را در صدر کشورهای حامی دهشت افگنی قرار داده و تهران را مسؤل تشدید چندین جنگ و آسیب به منافع ایالات متحده در یمن، عراق، بحرین، افغانستان و لبنان خوانده است.

موضعگیری های تند مقامات ارشد ایالات متحده و به شمول رئیس جمهور ترمپ علیۀ ایران، بیانگر افزایش تنش میان هردو کشور میباشد.

هشدارۀ تازۀ مقام های ارشد امریکا به ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:19 0:00

XS
SM
MD
LG