لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: نیاز نداریم در افغانستان ده‌ها هزار سرباز داشته باشیم 


مایک، پمپیو، وزیر خارجهٔ ایالات متحده با دفاع از طرح دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات مبنی کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که به حضور ده‌ها هزار نظامی در افغانستان نیاز نیست.

آقای پمپیو در صفحهٔ تویتراش نگاشته است: "ماموریت ما در افغانستان از بین بردن القاعده و تهدیدات به سرزمین امریکا است. به حضور ده‌ها هزار قوای امریکایی برای انجام این ماموریت نیاز نداریم."

او نگاشته است که برای انجام ماموریت‌ها "نیروهای شجاع افغان" و ناتو نیز در آنجا حضور دارند و امریکا توانایی این را دارد که از راه دور از قدرت خویش کار بگیرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا گفته بود که نیروهای امریکایی باید تا کرسمس سال ۲۰۲۰ به خاک شان برگردند، اما پس از آن، کرستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده گفت: "تا تاریخ ۱۵ جنوری سال ۲۰۲۱ میلادی شمار نیروهای ما در افغانستان ۲۵۰۰ نفر خواهد بود."

آقای پمپیو با اشاره به دست آورد توافق صلح امریکا-طالبان گفته است که از حدود یک سال به اینسو هیچ نظامی امریکایی در افغانستان کشته نشده است. او این را یک دست آورد فوق‌ العاده عنوان کرد.

توافقنامهٔ امریکا-طالبان به تاریخ ۲۹ فبروری سال جاری امضا شد، که بر اساس آن جنگجویان این گروه نیروهای امریکایی و بین المللی را در افغانستان هدف قرار نمی‌دهند.

او افزوده است که از زمان جورج بش، رییس جمهور پیشین به اینسو، تمامی ادارات روسای جمهور امریکا گفته اند که نیروهای امریکایی را از افغانستان بیرون و مذاکرات صلح را میان گروه طالبان و حکومت افغانستان شکل می‌دهیم، اما اداره دونالد ترمپ این کار را انجام داد.

آقای پمپیو گفته است که امریکا هنوز هم مصوون است و اردوی این کشور در صورت ضرورت آمادهٔ حمله است.

XS
SM
MD
LG