لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: روسیه از تعزیرات علیه کوریای شمالی تخطی میکند


مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، گفته است که واشنگتن گزارش های تازه و مؤثقی در اختیار دارد که نشان دهندۀ تخطی روسیه از تعزیرات ملل متحد علیۀ کوریای شمالی میباشد.

به گفتۀ مایک پمپیو، بر اساس این گزارش ها روسیه به معاملات بزرگ با شرکت های کوریای شمالی اجازه داده و برای کارگران آن کشور جواز کار صادر میکند.

مایک پمپیو این سخنان را امروز در جریان نشست وزرای خارجۀ آسین یا انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا در سنگاپور بیان داشت.

وزیرخارجۀ ایالات متحده، به روسیه، چین و کشورهای دیگر هشدار داده که واشنگتن هرنوع تخطی از تعزیرات بین المللی در برابر کوریای شمالی را جدی تلقی خواهد کرد.

مایک پمپیو که با خبرنگاران صحبت میکرد، گفت که"میخواهم به تمام آن کشورهایکه فیصله نامه های ملل متحد را حمایت کرده اند، خاطر نشان سازم که این یک موضوع جدی است و چیزیست که ما آن را با مسکو بحث خواهیم کرد".

پمپیو از "روسیه و سایر کشورها" خواست تا فیصله نامه های شورای امنیت ملل متحد را رعایت و تعزیرات علیه کوریای شمالی را تطبیق کنند.

باوجود هشدار به روسیه، مایک پمپیو همچنان گفت که او خوشبین است که رهبرکوریای شمالی بر تعهد خود مبنی بر خلع سلاح اتمی کشورش عمل خواهد کرد. اما افزود که این روند زمانگیر خواهد بود.

مایک پمپیو بار دیگر پاکسازی شبه جزیرۀ کوریا را از وجود سلاح اتمی به سود کوریای شمالی خواند.

وزیرخارجۀ ایالات متحده این سخنان را در حالی ابراز داشت که بر اساس یک گزارش تازۀ ملل متحد، کوریای شمالی تا حال برنامه های هسته ای خود را متوقف نکرده و از تعزیرات آن سازمان سرپیچی میکند.

ایالات متحده اخیراً از شورای امنیت ملل متحد نیز خواسته است تا تعداد از بانگ ها و شرکت های وابسته به کوریای شمالی، چین و روسیه را در فهرست تعزیرات آن سازمان درج کند.

امریکا روسیه را به تخطی از تعزیرات علیۀ کوریای شمالی متهم کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:27 0:00

XS
SM
MD
LG