لینک های دسترسی

Breaking News

پایۀ برق وارداتی در سالنگ انفجار داده شده است - شرکت برق


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

شرکت برق افغانستان (برشنا) اعلام کرده است که افراد ناشناس شب گذشته یک پایه برق وارداتی را در ولسوالی سالنگ ولایت پروان انفجار داده اند.

به گفته این شرکت، با انهدام این پایه انتقال برق ۲۲۰ کیلوولت، برق کابل و شماری از ولایت‌های دیگر قطع شده است.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برق افغانستان روز چهارشنبه ۹ اکتوبر (۱۷ میزان) به صدای امریکا گفت که این پایه برق وارداتی در ساحه "تنگی آجان" از مربوطات سالنگ جنوبی و در ۱۱۱ کیلومتری شهر کابل در اثر انفجار ماین جاسازی شده، منفجر شده است.

آقای توحیدی افزود که کارمندان این شرکت، کار را برای بازسازی و وصل دوبارۀ لین برق وارداتی ازبیکستان و تاجیکستان آغاز کرده و به زودی برق کابل و ولایات همجوار آن وصل خواهد شد.

او افزود: "پلان ما این است که در گام نخست برق را به گونۀ اضطراری وصل کنیم و در مرحله بعدی کار را برای ساخت و ساز اساسی این پایه آغاز می‌کنیم که تا چهار روز وقت خواهد گرفت".

همزمان با نزدیک شدن فصل زمستان و سردی هوا، قطع لین‌های برق وارداتی توسط طالبان و افراد ناشناس در برخی از ولایت‌های شمال افغانستان افزایش یافته است.

این در حالی است که سه پایه برق وارداتی ترکمنستان در ۱۵ سپتمبر (۲۴ سنبله) در ساحه "بلک میرزاد حسن تال" ولایت بغلان با ماین انفجار داده شدند که با منهدم شدن این پایه‌های انتقال برق وارداتی، برق کابل، ولایات مرکزی، جنوبی و جنوب‌شرقی افغانستان برای چندین روز قطع شد.

XS
SM
MD
LG