لینک های دسترسی

Breaking News

چین در مورد نشست بین الافغانی بیجنگ به غنی معلومات داد


در آستانۀ برگزاری نشستی در مورد صلح افغانستان در بیجینگ، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و وانگ یی، وزیر خارجه چین تیلیفونی صحبت کرده اند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه پنجم نومبر (۱۴ عقرب) به صدای امریکا گفت که در این تماس تیلیفونی دو طرف در مورد برگزاری انتخابات افغانستان، پروسه صلح و همکاری‌های دولت با دولت بحث و گفتگو کرده اند.

آقای مینه پال افزود که وانگ یی، وزیر خارجه چین، روند صلح افغانستان را مهم عنوان کرده و در مورد نشست "بین‌الافغانی" که قرار است در بیجینگ برگزار شود، معلومات داده است.

او افزود: "هر دو جانب تاکید کرده اند که پروسه صلح باید با محوریت حکومت و مردم افغانستان انجام شود و روابط میان دو کشور بر اصل محوریت دولت با دولت استوار است."

نشست بیجینگ که قرار بود در (هفتم و هشتم عقرب) به خاطر بحث روی صلح در افغانستان برگزار شود به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که فهرست هیات حکومت افغانستان برای اشتراک در نشست "بین‌الافغانی بیجینگ" آماده شده و قرار است به زودی اعلام شود.

در همین حال یک مقام دیگر حکومت افغانستان که نخواست نامش ذکر شود، به صدای امریکا گفت که احتمال دارد نشست بیجینگ در مورد صلح افغانستان به روز پنجشنبه (۷ نومبر) برگزار شود.

XS
SM
MD
LG