لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ تعزیرات جدید بر کوریای شمالی وضع کرد


آرشیف
آرشیف

رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه "بزرگترین" تعزیرات جدید را بر کوریای شمالی وضع کرد.

اقدام دونالد ترمپ مبنی بر وضع تعزیرات جدید، اعمال فشار بر پیونگ یانگ است، تا آن کشور برنامۀ هسته ای و میزایل های بالستیک خود را ترک کند.

دونالدترمپ که در نشست محافظه کاران جمهوریخواه روز جمعه در مریلند صحبت می کرد گفت"می خواهم بگویم، به خاطریکه مردم سوال کرده اند، ما امروز سنگین ترین تعزیرات بی پیشینه را بر کوریای شمالی وضع کردیم، تعزیرات که در گذشته جهان شاهد وضع آن بر یک کشور نبوده است."

رئیس جمهور ترمپ ابراز امیدواری کرد که این اقدام واشنگتن بتواند یک گام مثبتی را به میان آورد.

قصر سفید گفته است که اقدامات علیه کوریای شمالی از یک سو منابع عایداتی ان کشور را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر از ورود مواد سوخت که در برنامۀ هسته ای پیونگ یانگ استفاده می شود، جلوگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ در کنفرانس اقدامات سیاسی محافظه کاران جمهوریخواه در مریلند
رئیس جمهور ترمپ در کنفرانس اقدامات سیاسی محافظه کاران جمهوریخواه در مریلند

وزارت مالیۀ امریکا، روز جمعه اعلام کرد که در تعزیرات جدید و سنگین ایالات متحده علیه کوریای شمالی، یک فرد، ۲۷ شرکت و ۲۸ کشتی شامل است.

این اقدام سرمایه های شرکت ها را در ایالات متحده راکد ساخته و شهروندان امریکایی را از انجام هرگونه معاملات با آنان منع قرار می دهد.

وزارت مالیه تصریح کرد که کشتی های که بر آن تعزیرات وضع شده در کوریای شمالی، چین، سینگاپور، تایوان، هانگ کانگ، جزایر مارشال، تانزانیا، پانامه و کامروس لنگر انداخته، ثبت شده و یا بیرق آن کشور را دارا می باشند.

فردیکه تحت تعزیرات قرار گرفته پاسپورت تایوانی دارد و شرکت های انتقالاتی و انرژی تحریم شده در چین، هانگ کانگ، تایوان و سینگاپور موقعیت دارند.

خطر تشنج دوباره میان دو کوریا

اما برخی از کارشناسان به این باور اند که وضع تعزیرات جدید ایالات متحده بر کوریای شمالی، "آرامش" را که در این اواخر میان دو کوریا به وجود آمده، به مخاطره خواهد انداخت.

در این اواخر، ورزشکاران کوریای شمالی در المپیک زمستانی که در کوریای جنوبی برگزار شده است، اشتراک کردند و مقامات دو کشور برای گفتگو های بیشتر میان مقامات عالرتبه شان آمادگی می گیرند.

رئیس جمهور ایالات متحده در حالی تعزیرات جدید را بر کوریای شمالی وضع کرد که ایوانکا ترمپ، دخترش، روز جمعه به کوریای جنوبی رسید و قرار است با مون جای ان، رئیس جمهور آن کشور، ملاقات کند و در مراسم اختتامیۀ بازی المپیک زمستانی، شرکت ورزد.

ایوانکا ترمپ، مشاور و دختر رئیس جمهور امریکا، صبح جمعه به کوریای جنوبی رسید
ایوانکا ترمپ، مشاور و دختر رئیس جمهور امریکا، صبح جمعه به کوریای جنوبی رسید

مقامات ایالات متحدۀ امریکا به شمول رئیس جمهور ترمپ گفته اند تا زمانیکه کوریای شمالی اقدام عملی انجام نداده و ثابت نساخته است که به سمت خلع سلاح اتمی گام نهاده است، فشار از آن کشور برطرف نخواهد شد.

کوریای شمالی از برنامۀ هسته‌ای خود دفاع کرده و آن را سپری علیه پرخاشگری ایالات متحده می‌خواند. پیونگ یانگ مشق و تمرین‌های نظامی میان امریکا و کوریای جنوبی را به مثابۀ آمادگی‌ها برای تهاجم بر کوریای شمالی تعبیر کرده است.

پس از جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ شمال و جنوب کوریا به گونۀ تخنیکی درگیر منازعه اند.

XS
SM
MD
LG