لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: جهان باید علیه کوریای شمالی متحد شود


رئیس جمهور کوریای جنوبی قبل از ملاقات با همتای امریکایی اش، با رهبران کانگرس ایالات متحده دیدار کرد
رئیس جمهور کوریای جنوبی قبل از ملاقات با همتای امریکایی اش، با رهبران کانگرس ایالات متحده دیدار کرد

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه گفت که جامعه جهانی باید علیه فعالیت برنامۀ میزایل های های بالستیک و هسته ای کوریای شمالی متحد شود.

آقای ترمپ در جریان کنفرانس خبری مشترک با مون جا این، رئیس جمهور کوریای جنوبی، در قصر سفید گفت که "صبر استراتیژیک" در برابر کوریای شمالی از دیر مدت زمانی به این سو، پایان یافته است.

آقای ترمپ گفت "هدف ما صلح و ثبات در جهان است و کوریای شمالی باید بداند که همواره از متحدان خود دفاع می کنیم. از همه کشورهای جهان می خواهم که برای تعزیرات علیه کوریای شمالی، متحد شوند."

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت که کوریای شمالی نه به شهروندان و همسایه های خود احترام قایل است و نه بر جهان احترام می گذارد.

آقای ترمپ افزود که ایالات متحده و کشور های منطقه با تهدید کوریای شمالی مواجه است و در برابر آن، باید واکنش جدی در برابر صورت بگیرد.

رئیس جمهوری کوریای جنوبی در اولین سفر خارجی اش به ایالات متحده سفر کرده و با همتای امریکایی خود ملاقات کرد.

آقای مون در کنفرانس خبر مشترک با همتای امریکایی اش، رئیس جمهور ایالات متحده شخص "عملگرا" توصیف کرد و گفت که سئول به این باور است که امنیت قوی قادر به تامین صلح در شبه جزیرۀ کوریا خواهد گردد.

آقای مون گفت "تهدیدات کوریای شمالی، هم امریکا و هم کوریای جنوری را تهدید می کند و ما در برابر آن، با هم متحد ایم."

قبل از ملاقات با رئیس جمهور ایالات متحده، آقای مون بار هبران کانگرس امریکا ملاقات کرد.

کوریای شمالی در ماه های اخیر چندین بار میزایل های میان برد بالستیک خود را مورد آزمایش قرار داد، اقدام که موجب انتقاد های شدید بین المللی از جمله ایالات متحده شد.

XS
SM
MD
LG