لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت نشست اضطراری را در مورد آزمایش بالستیک کوریای شمالی برگزار می کند


مردم کوریای شمالی حین تماشای تصاویر ویدیویی پرتاب میزایل های بالستیک توسط کوریای شمالی
مردم کوریای شمالی حین تماشای تصاویر ویدیویی پرتاب میزایل های بالستیک توسط کوریای شمالی

قرار است شورای امنیت ملل متحد سه شنبۀ آینده نشست اضطراری را در مورد آزمایش میزایل های بالستیک کوریای شمالی بر گزار کند.

ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی یک روز پس از آن خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شدند که کوریای شمالی چهار میزایل بالستیک خود را آزمایش کرد. بر اساس گزارش ها، میزایل های تازه آزمایش شدۀ کوریای شمالی قادر به پرواز مسافت حدود ۴۵۰۰ کیلومتر بوده است.

قصر سفید طی یک اعلامیه از کشور های جهان خواسته است تا تعزیرات شدید تری بر ضد کوریای شمالی وضع کند. در اعلامیۀ قصر سفید همچنین آمده است که کوریای شمالی از دیر مدت زمان به این سو، یک "تهدید آشکار" بوده است.

در همین حال، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در ملل متحد، گفت زمان آن فرا رسیده است تا بسیاری از کشور های جهان "پیام قوی و متحد بدهند که چنین اقدام قابل قبول نیست و فکر می کنم که جامعۀ بین المللی چنین خواهد کرد." خانم هیلی همچنین گفته است که ایالات متحده "فشار جدی" را بر کوریای شمالی ادامه خواهد داد.

جاپان و کوریای جنوبی به سرعت آزمایش میزایل بالستیک کوریای شمالی را محکوم کردند و گفتند که چنین اقدامات از یک سو تهدید جدی برای منطقه است و از سوی دیگر تخطی از فیصله نامۀ ملل متحد می باشد.

در واکنش به آزمایش میزایل های بالستیک، شینزو آبی، صدراعظم جاپان، به حکومت اش هدایت داد تا در برابر هر گونه تهدید کوریای شمالی، در حالت آماده باش باشد.

در هیمن حال، تومی می اینادا، وزیر دفاع جاپان، گفته است که آزمایش میزایل های بالستیک توسط کوریای شمالی، تهدید جدی برای جاپان است. مقامات نظامی جاپان همچنین گفته اند که آنان با ایالات متحده و کوریای جنوبی از نزدیک کار خواهند کرد تا در برابر تهدید کوریای شمالی، بتواند از خود دفاع کند.

مقامات جاپانی گفته اند که میزایل های تازه آزمایش شدۀ کوریای شمالی برای ۳۰ دقیقه پرواز کرد و سپس در آب های جاپان فرود آمد.

در همین حال، وزارت خارجۀ چین نیز تازه ترین آزمایش میزایل بالستیک توسط پیونگ یانگ را نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد خواند و به آن اعتراض کرد. اما در عین حال، بیجینگ خواهان خویشتنداری و پرهیز از تنش بیشتر در شبه جزیره کوریا شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در حال حاضر در بیجینگ به سر می برد، نگرانی خود را از آزمایشات میزایل های بالستیک کوریای شمالی بیان کرد.

قبل بر این، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اوایل ماه جاری گفت که برای "افتخار" خواهد بود تا با کیم جونگ یون، رهبری کوریای شمالی، تحت شرایط درست ملاقات کند.

یک روز قبل از آزمایش میزایل های بالستیک، چو سن هوی، رئیس عمومی امور ایالات متحده در وزارت خارجۀ کوریای شمالی، در بینجینگ گفت که پیونگ یانگ مایل است تا با ایالات متحده در مورد مناقشه میان دو کشور مذاکره کند، اما "تحت شرایط درست."

اما خانم هیلی گفت که آزمایش بالستیک راهی نیست که رئیس جمهور امریکا با رهبری کوریای شمالی ملاقات کند.

XS
SM
MD
LG