لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: تعزیرات بیشتر بر ایران وضع خواهد شد


دونالد ترمپ پنجشنبه شب به وقت واشنگتن با شرکت در مراسمی یادبود از حمله بر نظامیان امریکایی، میزبان خانواده قربانیان بم گذاری ۱۹۸۳ بیروت، پایتخت لبنان، بود
دونالد ترمپ پنجشنبه شب به وقت واشنگتن با شرکت در مراسمی یادبود از حمله بر نظامیان امریکایی، میزبان خانواده قربانیان بم گذاری ۱۹۸۳ بیروت، پایتخت لبنان، بود

رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر ایران را حامی اصلی دهشت افگنی در جهان نامید و اعلام کرد که پس از عملی شدن تعزیرات ماه نوامبر، واشنگتن دور دیگری از تعزیرات را علیه تهران وضع و تطبیق خواهد کرد.

دونالد ترمپ پنجشنبه شب به وقت واشنگتن با شرکت در مراسمی یادبود از حمله بر نظامیان امریکایی، میزبان خانواده قربانیان بم گذاری ۱۹۸۳ بیروت، پایتخت لبنان، بود.

در انفجار ۲۳ اکتوبر ۱۹۸۳، در پایگاه نظامیان امریکایی در لبنان، کم از کم ۲۴۱ نظامی امریکایی، ۵۸ نظامی فرانسه یی و شش غیرنظامی کشته شدند.

آقای ترمپ به بازماندگان آن حمله گفت که حملۀ ۳۵ سال پیش را حزب الله لبنانانجام داد که حامی آن ایران بوده و است.

رئیس جمهور ایالات متحده با اشاره به دور جدید تعزیرات که از ۱۳ عقرب اجرایی می شود، گفت که " پنجم نوامبر تعزیرات امریکا به طور کامل باز خواهد گشت و بعد از آن هم تعزیرات دیگری علیه ایران اعمال خواهد شد."

آقای ترمپ تاکید ورزید که واشنگتن نشان خواهد داد که با هدف قرار دادن دهشت افگنان، حامیان آنان و قطع شریان مالی دهشت افگنی، هرگز حمله بر نظامیان امریکایی را در بیروت فراموش نخواهیم کرد."

رئیس جمهور ترمپ، پس از خروج از توافق هسته یی ایران در ماه می، دور نخست تعزیرات را علیه ایران باز گرداند و دور دوم این تعزیرات در اوایل ماه نوامبر عملی خواهد شد که هدف آن جلوگیری از فروش نفت و گاز ایران است.

دولت آقای ترمپ می گوید جمهوری اسلامی ایران با برنامه میزایل و کمک به گروه های دهشت افگن در منطقه، شرق میانه را بی ثبات ساخته و وزیر خارجه امریکا ۱۲ شرط را برای توافق جدید با ایران مطرح کرده است.

با وجود افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران، دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا گفته است که حاضر است با مقامات ایرانی به شمول رئیس جمهور آن کشور ملاقات کند و روی توافق جدید هسته ای، صحبت کند. اما تا حال، مقامات تهران به فراخوان رئیس جمهور ترمپ پاسخ مثبت نداده است.

XS
SM
MD
LG