لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار وزارت مالیۀ امریکا به نهاد‌های مالی دربارۀ تهدید ایران


نمایی از وزارت مالیه ایالات متحده
نمایی از وزارت مالیه ایالات متحده

وزارت مالیۀ ایالات متحده در آستانه دور دوم تعزیرات علیه ایران، به نهادهای مالی در مورد تهدیدهای هشدار داده است که ممکن از سوی ایران برای دور زدن تعزیرات ایجاد شود.

در اعلامیۀ وزارت مالیۀ امریکا آمده است که جمهوری اسلامی ایران ممکن است روش‌هایی را برای کاستن از فشار تعزیرات به کار گیرد.

سیگال ماندلکر، معاون وزارت مالیۀ ایالات متحده در امور مقابله با دهشت افگنی و اطلاعات مالی با اشاره به اینکه "تا حال مقام‌های جمهوری اسلامی از شرکت‌های صوری، مدارک جعلی و دیگر اقدامات برای دستیابی به پول استفاده کرده‌اند" تاکید کرد که "ین شفارش‌نامه جزئیات دقیقی از اقدامات گمراه‌ کننده ایران برای دسترسی به پول، جهت ادامه فعالیت‌های مخرب خود را در بر می‌گیرد».

رئیس جمهور ترمپ، پس از خروج از توافق هسته یی ایران در ماه می، دور نخست تعزیرات را علیه ایران باز گرداند و دور دوم نیز قرار است تا ۴۱ روز دیگر وضع شود که هدف آن جلوگیری از فروش نفت و گاز ایران است.

دولت آقای ترمپ می گوید جمهوری اسلامی ایران با برنامه میزایل و کمک به گروه های دهشت افگن در منطقه، شرق میانه را بی ثبات ساخته و وزیر خارجه امریکا ۱۲ شرط را برای توافق جدید با ایران مطرح کرده است.

با وجود افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران، دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا گفته است که حاضر است با مقامات ایرانی به شمول رئیس جمهور آن کشور ملاقات کند و روی توافق جدید هسته ای، صحبت کند. اما تا حال، مقامات تهران به فراخوان رئیس جمهور ترمپ پاسخ مثبت نداده است.

در آخرین مورد حسن روحانی، روئیس جمهور ایران گفته است که ایالات متحده، به طور مداوم برای آغاز مذاکرات، به ایران پیام می فرستد، اما افزود که مقامات امریکایی "از یک سو تلاش می کنند بر مردم ایران فشار وارد آورند، و سوی دیگر به ما از راه های مختلف پیام می فرستند که باید بیاییم و یکجا مذاکره کنیم."

XS
SM
MD
LG