لینک های دسترسی

Breaking News

میزان بیکاری در امریکا در پائین ترین سطح قرار گرفته


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که میزان بیکاری در امریکا به ۳.۹ در صد کاهش یافته است، رقمی که در حدود دو دهۀ گذشته، بی سابقه بوده است.

اظهارات رئیس جمهور امریکا ناوقت روز جمعه پس از آن بیان شد که ادارۀ احصائیۀ کاریابی ایالات متحده اعلام کرد که ۱۶۴ هزار نفر، در ماه می ۲۰۱۸ در سراسر این کشور استخدام شدند و معاش به دست آوردند. این رقم از سال ۲۰۰۰ میلادی، کمترین میزان بیکاری را در ایالات متحده نشان می دهد.

در واکنش به گزارش ادارۀ احصائیه کاریابی ایالات متحده، رئیس جمهور ترمپ گفت که کشورش در قسمت اشتغالزایی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین افزود که بازار سهام در امریکا در وضعیت خوب قرار گرفته و کار های "باور نکردنی" در بخش معاملات تجارتی کشورش صورت گرفته است.

آقای ترمپ افزود "اقتصاد پر جنب و جوش است. شرکت ها بیشتر افراد را استخدام می کنند. آنان به مردم بیشتر [نیروی کار بیشتر] که کمبود آن وجود دارد نیاز دارند. مردم باید در مورد مثبت فکر کنند" و تاکید کرد که کاهش میزان بیکاری در ایالات متحده نشانۀ بهبود اقتصادی در امریکا است.

اما شماری از کارشناسان با ابراز نگرانی گفته اند که اظهارات مقامات امریکایی همه مسایل را بیان نکرده اند.

مارک همریک، یک تحلیلگر ارشد اقتصاد، در مصاحبه ای از طریق اسکایپ گفت که مهم ترین جنبۀ مایوس کنندۀ گزارش ادارۀ احصائیه کاریابی انعکاس ندادن "عدم پرداخت معاش بهتر" برای کارگران است که در این گزارش از آن ذکر نشده است.

این کارشناس اقتصادی همچنین گفته است که با وجود افزایش ۲.۶ در صدی معاشات ساعت وار کارگران، درآمد کارگران در مقایسه با میزان افزایش تورم پولی، افزایش نیافته است و چنین حالت به گفتۀ وی "مایۀ ناامیدی" است.

از لحاظ تعریف علم اقتصاد، نیروی کار به افرادی اطلاق می شود که توانایی انجام کار را دارند؛ شخص می خواهد کار کند و در جستجوی یافتن کار است.

اما کسانی که به صورت فعالانه در جستجوی کار نیستند، ولو که توانایی کار را داشته باشند و یا بخواهند کار کنند، جز نیروی کار شمرده نمی شوند.

XS
SM
MD
LG