لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: جنگ افغانستان طولانی شده، پیشرفت داشته


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سران ناتو گفت که جنگ در افغانستان از دیر زمان به این سو ادامه داشته، اما تاکید کرد که پیشرفت های نیز در آن کشور صورت گرفته است.

رئیس جمهور ایالات متحده در مورد جنگ افغانستان گفت که "ما پیشرفت های زیادی [در افغانستان] داشته ایم، اما [جنگ در آن کشور] از دیر زمان به این سو ادامه داشته است."

اظهارات رئیس جمهور ترمپ در مورد طولانی شدن جنگ در افغانستان در حالی بیان شد که گروه طالبان روز پنجشنبه بر یکی از پایگاه های نظامی قوای افغان در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز افغان را کشتند.

رهبران کشورهای عضو ناتو در دومین روز نشست شان در بروکسل، پایتخت بلجیم، در موردوضعیت در افغانستان بحث می کنند. رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان هردو برای اشتراک در این نشست به بروکسل رفته اند.

قبل از نشست پنجشنبه، ینزستولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو، گفت که این پیمان در تمویل نیروهای امنیتی افغان الی سال ٢٠٢۴، همکاری خواهد کرد.

سرمنشی ناتو گفت "حضور ما در افغانستان مهم است، برای اینکه مطمین شویم که دیگر برای دهشت افگنی مکان امن نیست. تعهد ما از نظر مالی و غیرنظامی افزایش خواهد یافت، مربیان بیشتر و جدید خود را میفرستیم."

همزمان با این، تریسا می، صدراعظم بریتانیا، روزچهارشنبه گفت "امروز اعلام می کنیم که ما ۴۴٠ سرباز اضافی به ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، می فرستیم.فکر میکنم، این کار نشان می دهد زمانیکه ناتو صدا می کند، بریتانیا یکی از کشورها است که نخستین گام را بر می دارد."

با اعزام این سربازان، شمارنظامیان بریتانیایی در افغانستان به ١١٠٠ سرباز افزایش خواهد یافت.

در حالی حاضر تعداد مجموعی نظامیان ناتو در افغانستان به ۱۶۰۰۰ سرباز میرسد که در این میان ١٣هزار تن آن را سربازان امریکایی تشکیل میدهد.

XS
SM
MD
LG