لینک های دسترسی

Breaking News

فرزند جیمی لای، غول رسانه‌ای هانگ هانگ، برای رهایی پدرش تلاش می‌کند


سبشن لای فرزند جیمی لای، غول رسانه ای هانک کانگ
سبشن لای فرزند جیمی لای، غول رسانه ای هانک کانگ

سبسشن لای، پسر جیمی لای، فعال دموکراسی و مالک شرکت های رسانه‌ای، تلاش دارد تا پدرش را از زندان در هانک کانگ رها کند.

مقامات در هانک کانگ جیمی لای ۷۵ ساله را به اتهام اغتشاش زندانی کرده اند و قرار است او در خزان امسال بر اساس قانون جدید اما جنجال برانگیز امنیت ملی هانک کانگ محاکمه شود.

اتهامات علیه جیمی شامل نشر مطالب و مقاله ها در نشریه آپل دیلی (Apple Daily) می باشد، نشریه ای که زمانی یکی از محبوب ترین نشریه های طرفدار دموکراسی در هانک کانگ به شمار می رفت، اما اکنون مسدود شده است.

سبسشن لای هفته گذشته در واشنگتن به برخی از اعضای کانگرس ایالات متحده امریکا در مورد زندانی بودن پدرش معلومات داد و از قانونگذاران و حکومت امریکا خواست تا هر چه در توان دارند، برای رهایی پدرش از زندان انجام دهند.

سبسشن به صدای امریکا گفت: "به باور ما، او با حبس طولانی و شاید حبس ابد روبرو باشد. این یعنی، شاید من دیگر هیچگاه پدرم را نخواهم دید. مقامات در هانک کانگ پدرم را شدیداً سرکوب می کنند تا پیامی برای دیگران باشد."

به گفتهٔ سبسشن، پدرش در جوانی از چین به هانک کانگ رفت و با پشت کار به یک میلیادر مبدل شد، اما اکنون از دو سال به این سو در زندان به سر می برد.

سبسشن لای و تیم حقوقی پدرش در مورد قانون امنیت ملی هانک کانگ که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد، نگران اند. آنان می گویند که این قانون به منظور خاموش ساختن صدا های مخالف حکومت تصویب شده است و شرکت های بین المللی باید متوجه این موضوع باشند.

کیلان گالاگر، وکیل مدافع جیمی لای، گفت: "به نظرم هانک کانگ اکنون جای مناسبی برای تجارت نیست. بر اساس قانون جدید امنیت ملی، اگر یک کارمند یک شرکت مرتکب جرم شود، قوه اجراییه تنها بر اساس شک و تردید و بدون نظارت محکمه می تواند حساب های بانکی شرکت را مسدود کند، مدیران ارشد آن را بازداشت کند و تمام کارمندان آن شرکت را تحت نظارت بگیرد."

ایالات متحده امریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و نهاد های جهانی حقوق بشر مخالفت خود را با قانون امنیت ملی در هانک کانگ ابراز کرده اند، اما چین که کنترول هانک کانگ را در دست دارد گفته است که تصویب این قانون به دنبال اعتراضات ضد حکومتی سال ۲۰۱۹ سبب آوردن آرامش و ثبات مورد نیاز به هانک کانگ شده است.

فرزند جیمی لای می گوید که آنچه بیشتر او را نگران کرده، تطبیق این قانون توسط چین حتی بیرون از هانک کانگ است.

قرار است جیمی لای، غول رسانه ای هانک کانگ، در ماه سپتمبر محاکمه شود.

XS
SM
MD
LG