لینک های دسترسی

Breaking News

اتهامات تقلب و بی نظمی‌ گسترده در انتخابات روسیه 


شهروندان روسیه امروز ۱۹ سپتمبر (۲۸ سنبله) در آخرین روز انتخابات پارلمانی این کشور در حالی به پای صندوق های رای رفتند که این انتخابات با اتهامات تقلب و بی‌نظمی‌های گسترده همراه بود.

این در حالی است که گزارش‌ها در مورد سرکوبی‌های تازهٔ جنبش سیاسی الکسی نوالنی، مخالف سرسخت رییس جمهور روسیه نیز به نشر رسیده است.

توقع می‌رود که حزب حاکم روسیهٔ متحد به پشتیبانی کرملین به دنبال سرکوب مخالفین توسط حکومت، برندهٔ این انتخابات شود.

با آنهم، این حزب که از ولادبمیر پوتین حمایت می‌کند، ممکن اکثریت خویش در پارلمان را از دست دهد زیرا نظرپرسی‌های پیش از انتخابات نشان داد که محبوبیت این حزب به ۳۰ در صد رسیده است.

پس از انتخابات، حزب متحد روسیه ۷۵ در صد از ۴۵۰ کرسی را در دست داشت؛ قدرتی که به این حزب صلاحیت تعدیل قانونی اساسی داده بود.

حزب متحد روسیه سال گذشته با تعدیل قانون اساسی به ولادبمیر پوتین زمینهٔ دو دور دیگر ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ را مساعد کرد.

حزب کمونیست که پس از حزب روسیهٔ متحد، بزرگترین جریان سیاسی در روسیه است در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند بیشترین کرسی‌های مجلس نمایندگان را تصاحب کند.

این حزب در میان کهن‌سالان روسی از محبوبیت خاصی برخوردار است، اما این‌ بار ممکن حمایت حامیان الکسی نوالنی را نیز با خود داشته باشد.

متحدان نوالنی با ایجاد یک اپلکیشن تلاش کرد مخالفین حزب متحد روسیه را که فرصت بیشتر برنده شدن را دارند شناسایی کند تا از تقسیم آرا میان مخالفین جلوگیری شود؛ اقدامی که گمان می‌رود توسط حزب کمونیست راه اندازی شده باشد، زیرا اکثریت کاندیدانی که از طریق این اپلکیشن معرفی شده بودند، از حزب کمونیست بودند.

اما این اپلکیشن، بر اساس گزارش نیویارک تایمز به روز جمعه از فروشگاه‌های آنلاین اپل ستور و گوگل ناپدید شد.

آقای نوالنی در صفحهٔ انستاگرام‌اش نگاشته است: "اگر حزب روسیهٔ متحد برنده شود، کشور ما با پنج سال فقر دیگر، پنج سال سرکوبگری روزمره و پنج سال هدر رفتن دیگر مقابل خواهد شد."

مقامات روسی در ماه‌های اخیر شبکهٔ سیاسی نوالنی را بار دیگر سرکوب کرده و آنرا منحیث سازمان افرطگرا شناسایی کرده و متحدین سیاسی او را از اشتراک در انتخابات منع کردند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفته است که تا صبح ۱۹ سپتمبر به وقت مسکو، فقط ۳۵.۷ در صد افراد واجد شرایط رای داده بودند.

تیم نوالنی از رای دهندگان خواسته بود در روز اخیر انتخابات به پای صندوق‌های رای بروند تا از باطل شدن آرای شان در دو روز نخست جلوگیری شده باشد.

مقامات روسی گفته اند که دلیل انتخابات در سه روز، جلوگیری از گسترش کروناویروس در میان رای دهندگان بود، اما منتقدان می‌گویند که انتخابات طولانی فرصت‌های دستکاری در در این روند را فراهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG