لینک های دسترسی

Breaking News

چهارمین نشست گروه چهارجانبه صلح درکابل آغاز گردید


چهارمین نشست گروه چهارجانبه امروز سه شنبه در کابل آغاز شد.
چهارمین نشست گروه چهارجانبه امروز سه شنبه در کابل آغاز شد.

چهارمین نشست گروه چهارجانبه میان نماینده‌گان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا امروز سه شنبه با بیانیۀ صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان آغاز شد.

مقامات حکومت افغانستان اظهارامیدواری میکنند که در نشست روز سه‌شنبه در کابل، روی تاریخ و مکان گفتگوهای مستقیم بین حکومت افغانستان و نماینده‌گان طالبان موافقه صورت گیرد.

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان تاکید بر اهمیت روند گروه چهارجانبه از اشتراک کننده گان این نشست خواست

که در این نشست بر سر اغازهرچه زودتر اقدامات ميان علمای افغانستان و پاکستان برای حمایت از صلح در افغانستان و استاده گی در برابر خشونت که بر مردم افغانستان و منطقه تحمیل شده است توافق صورت گیرد.

آقاي ربانی گفت "در میان سایر گام ها برای اعتماد سازی دراین روند ما خواهان کاهش قابل ملاخظه خشونت در برابر مردم افغانستان هستیم. این خواست ما آزمون برای موفقیت بخاطر تلاش هاي مشترک ما در روند صلح میباشد".

وزیر خارجه افغانستان به ادامه سخنان خود گفت " با آغاز و ادامه گفتگو ها به آن عده از گروهای طالبان که مسیر سیاسی را انتخاب میکنند، روی دست گرفتن همه اقدامات لازم برای تنگ ساختن فضا به گروهای مخالف صلح بشمول نابود سازی پناه گاهای امن وسیستم های حمایوی آنها عزم و تعهد مشترک مارا ثابت می سازد".

وی گفت که گروه چهارجانبه در مرحله حساس قرار دارد و تاکنون پیشرفت های خوبی داشته است.

وزیر خارجه افغانستان گفت "گرو های مسلح که از پیوستن به گفتگوهای صلح امتناع ورزیده و به خشونت ادامه میدهند باید بدانند که پیام ما به آنها واضح است، قوای امنیتی دلیر ما در مبارزه به انها قاطعآ عمل نموده و در همه جا از خونریزی ودهشت که آنها مرتکب میشوند جلوگیری خواهند کرد".

وی از اشتراکنندگان این نشست خواست تا این گروه جزئیات گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان وگرو های طالبان را پیش از پایان ماه فبروری طرح نماید .

وی از طالبان و دیگر گروهای مخالف خواست تا به پروسه صلح بپیوندد.

آقاي ربانی گفت "چنانچه جلالتماب رئیس جمهور غنی در بیانیه مورخ ۲۶ دلو خویش گفتند و من آنرا نقل قول میکنم من از همه گروه های طالبان حزب اسلامی به رهبری اقای حکمتیار و سایر مخالفین میخواهم که به کاروان صلح بپیوندد، هر گروه مخالف که اماده است تا با ما در فضا صلح و برادری زندگی کند؛ آغوش ما بر روی انها باز است و از انها استقبال میکنیم، در حال خاضر چهارچوب کلی و نقشه راه برای گفتگو های صلح اماده شده است این بهترین فرصت برای مخالفین است تا به جنگ و خوشونت علیه هموطنان شان پایان دهند. اگر هدف مشارکت سیاسی باشد پس قانون اساسی ما راه هیچ کسی را نه بسته است. به صراحت با مخالفان میگویم که ما به صلح اعتقاد داریم و صلح بخشی از باورهای ما است".

وزیر خارجه افغانستان گفت که در عین زمان که حکومت افغانستان تلاش برای تامین صلح را ادامه میدهید، به دفاع از افغانستان و سرکوب همه نیروهای که میخواهند صد راه دستاوردهای تاریخی این کشور گردد نیز ادامه خواهد داد.

قرار است در ختم این نشست نتایج کار گروه چهارجانبه دریک اعلامیه به نشر برسد.

XS
SM
MD
LG