لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده سپاه قدس ایران به ترمپ هشدار داد


قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

قاسم سلیمانی، فرمانده نیرو های قدس ایران، روز پنجشنبه به دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد جنگ احتمالی واشنگتن در مقابل تهران هشدار داد و خطاب به رئیس جمهور ترمپ گفت که در صورت بروز جنگ میان دو کشور "همه داشته های شما، از بین خواهد رفت."

این نظامی ایرانی همچنین گفته است که اگر امریکا جنگ بر ضد ایران را آغاز کند، این ایران خواهد بود که ختم چنین جنگ را تحمیل کند.

آقای سلیمانی خطاب به رئیس جمهور ترمپ گفته است که "شما قدرت و توانایی جنگ متعارف ما را در منطقه می دانید. بنا براین، در مورد توهین مردم و رئیس جمهور ایران، محتاط باشد."

این نظامی ایرانی همچنین گفته است که او یک سرباز است و وظیفه اش پاسخ به تهدید های رئیس جمهور ترمپ است و تاکید کرد که "اگر او {رئیس جمهور ترمپ} از زبان تهدید استفاده می کند، باید با من حرف بزند، نه با رئیس جمهور {روحانی}."

اظهارات این نظامی پرقدرت ایران در حالی بیان شده است که در روز های اخیر، جنگ لفظی میان رهبران دو کشور تبادله شده است.

هفته گذشته بعد از آن‌که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، امریکا را تهدید کرده و گفت که واشنگتن نباید "با دم شیر" بازی کند، رئیس جمهور ترمپ در پاسخ گفت که ایران دیگر هرگز امریکا را تهدید نکند ورنه به عواقبی روبه‌رو خواهد شد که نظیر آن کمتر در تاریخ دیده شده‌است.

پس از تهدید ترمپ، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه (۲۵ جولای) گفته است که تهدیدات میان تهی ترمپ ارزش واکنش را ندارد.

به دنبال حملات لفظی شدید میان واشنگتن و تهران، رئیس جمهور ایالات متحده ضمن تاکید بر عاقلانه بودن تصمیم اش مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران، اعلام کرد که هنوز هم میخواهد توافقی که به گفتۀ خودش با معنی باشد، ایجاد شود.

XS
SM
MD
LG