لینک های دسترسی

Breaking News

ربانی درقندهار و نشست مشورتی کمیسون عالی صلح


ربانی درقندهار و نشست مشورتی کمیسون عالی صلح
ربانی درقندهار و نشست مشورتی کمیسون عالی صلح

برهان الدین ربانی، رییس کمیسون عالی صلح و معصوم ستانکزی، رییس دارالانشای این کمیسیون به ولایت کندهار سفر نموده و در اولین نشست مشورتی با والیان ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان در شهر کندهار اشتراک نمودند.

برهان الدین ربانی در صحبت های خویش گفت: "اولین جلسه مشورتی را با مسوولین دولتی ولایات و متنفذین ولایت باستانی کندهار به این دلیل آغاز نمودند که تمام جنبش های ملی کامیاب از این جا برخاسته و موفق گردیده، از همین رو ما نیز اولین نشست مشورتی شورای صلح را از ولایت کندهار با شتراک والیان ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان آغاز نمودیم."

در نشست مشورتی شورای صلح والی ولایت ارزگان محمد عمر شیرزاد، والی ولایت زابل محمد اشرف ناصری، والی ولایت نیمروز عبدالرکریم براهوی ، والی ولایت هلمند محمد گلاب منگل و والی ولایت کندهار داکتر توریالی ویسا اشتراک نموده بودند.

برهان الدین ربانی در کنفرانس مطبوعاتی شام امروز به خبرنگاران گفت: " تلاش های رسیدن به صلح به تازه گی آغاز شده و در این راستا دست آورد های اندک نیز به دست آمده است اما این تلاش ها وسعت بیشتر پیدا خواهد نمود.

به قول ربانی، با مخالفین دولت تماس ها صورت گرفته است اما به دلایل خاص نمی توانند که آن را افشاء نمایند.

ربانی، رییس کمیسون عالی صلح، از مخالفین دولت خواست که از مخالفت دست بکشند و شامل پروسه ملی صلح گردند، وی گفت پیام من و کمیسیون صلح یک پیام تعلیمات اسلامی است، یک پیام صلح است، مخالفین دولت از این موقع با یک روحیه اسلامی استفاده نمایند، و آنها امتیازی را از دست نخواهد داد. ربانی از مقامات امنیتی افغانستان نیز خواست، که اسیران جنگی مخالفین دولت را شکنجه نه نمایند.

معصوم ستانکزی رییس دارالاانشا کمیسون عالی صلح گفت : برای رسیدن به صلح به همرای کشور های همسایه افغانستان نیز تماس ها بر قرار گردیده است: "چیزی که در افغانستان برای صلح کمک کرده می تواند آن اجماع صلح به سطح منطقه می باشد، چون صلح در افغانستان صلح در منطقه می باشد، که از آن جمله کشور های همسایه چون پاکستان و دیگر همسایه ها میتواند، برای برداشتن یک گام مثبت سهیم شوند. و در این مورد تلاش های کافی صورت گرفته و به کشور های همسایه سفر های هیات ها آغاز گردیده است.

XS
SM
MD
LG