لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش‌ها به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در زمرۀ اعمال فشار اعظمی بر ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن کشور را رسما در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

در واکنش به این اقدام ایالات متحده، تلویزیون دولتی ایران دوشنبه شب به وقت ایران گزارش داد که تصمیم امریکا مبنی بر درج سپاه پاسداران "تخطی از قوانین بین المللی است" و آنرا غیر قانونی خواند.

تلویزیون دولتی ایران همچنین گزارش داده است که شورای عالی امنیتی ایران نیز نیرو های نظامی ایالات متحده را به حیث یک "سازمان دهشت افگنی" خوانده است، اما جزییاتی در مورد ارایه نکرده است.

بر بنیاد این گزارش "هیچ کشوری از حق مشروع برخوردار نیست تا قوای نظامی یک کشور دیگر را دهشت افگن تلقی کند. نفوذ ایران در شرق میانه و موفقیت آن در برابر داعش دلایل این تصمیم {امریکا در برابر ایران} است.

واکنش‌های بین المللی

بنیامین نتنیاهو،صدر اعظم اسراییل، اندکی پس از اعلام این تصمیم قصر سفید، در پیامی در تویتر از اقدام ایالات متحده استقبال و از شخص رئیس جمهور ترمپ سپاسگزاری کرده است.

آقای نتنیاهو در این پیام خطاب به رئیس جمهور ترمپ نوشته است "از تصمیم شما برای قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی سپاسگزارم. از شما متشکرم که به یکی دیگر از درخواست‌های مهم من پاسخ مثبت دادید."

در ادامۀ این پیام صدر اعظم اسراییل نوشته است "در کنار همدیگر، به اقدامات علیه رژیم ایران که اسراییل، امریکا و صلح‌ جهانی را تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد."

وزارت خارجۀ بحرین نیز از تصمیم ایالات متحده مبنی بر درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان های دهشت افگنی، استقبال کرده است.

بحرین که توسط خانوادۀ سلطنتی سنی مذهب رهبری می شود، حکومت ایران را که اکثر جمعیت آن شیعیان اند، به حمایت از گروه های شیعۀ مستقر در بحرین متهم کرده است، ادعایی که مقام های ایرانی آنرا رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG