لینک های دسترسی

Breaking News

خوردن مرچ سرخ خطر سکتۀ قلبی را می‌کاهد – پژوهش


دانشمندان پس از انجام تحقیقات پی برده اند که خوردن مرچ سرخ به گونۀ منظم، خطر ابتلا به بیماری‌ها و سکتۀ قلبی را کاهش می‌دهد.

پروهش جدید با اشتراک ۲۳ هزار نفر در ایتالیا انجام شده است، کشوریکه مرچ سرخ در آن جز معمول و مشهور در پخت و پز غذا است.

پس از هشت سال پژوهش، دانشمندان پی بردند که مرگ و میر و حملات قلبی در میان اشتراک کنندگانی که کم از کم هفتۀ چهار بار مرچ سرخ مصرف می‌کردند در مقایسه با کسانی که مرچ نمی‌خوردند، حدود ۴۰ درصد کمتر بود.

ماریالاورا بوناچیو، نویسندۀ این پژوهش، که در ژورنال قلب‌شناسی امریکا نشر شده، گفته است که خوردن مرچ سرخ نه تنها به کسانیکه از رژیم‌های صحی غذایی استفاده می‌کنند موثریتدارد بلکه خوردن آن با غذاهای کمتر صحی نیز خالی از مفاد نیست.

با اینحال، برخی داکتران تاثیرات خوب مرچ سرخ را بر سلامت قلب، بیشتر به شیوۀ کاربرد و مصرف آن با دیگر عناصر غذایی ربط می‌دهند تا به مقیاس مصرف آن.

دوان ملور، پژوهشگر در پوهنتون طبی استون گفته است که معمولاً کسانیکه غذای تند و تیز می‌خورند، بیشتر از سبزیجات نیز استفاده می‌کنند که به گفتۀ وی سود سرشار صحی ناشی از سبزیجات نباید تنها به مرچ سرخ نسبت داده شود.

اکنون دانشمندان، تحقیق دیگری را آغاز کرده اند تا دریابند که مرچ سرخ با کدام میکانیزم‌های بیوشیمیک، سبب تاثیرات سودبخش بر بدن می‌شود.

XS
SM
MD
LG