لینک های دسترسی

Breaking News

سو تغذیه در ۲۸ ولایت افغانستان گسترش یافته است – برنامۀ جهانی غذا


برنامۀ جهانی غذا (WFP) از افزایش موارد سو تغذیه کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که این بیماری در حال حاضر، به ۲۸ ولایت این کشور گسترش یافته است.

برنامۀ جهانی غذا در افغانستان روز یکشنبه ۱۳ مارچ (۲۲ حوت) در پیامی در تویتر گفته است که هم اکنون، بیش از ۳.۵ میلیون کودک در افغانستان به حمایت‌های درمانی تغذی نیاز دارند.

این ادارهٔ ملل متحد همچنین ابراز امیدواری کرده که بسیاری این کودکان مبتلا به سو تغذی در افغانستان با کمک نهاهای بین‌المللی به "درمان تغذیۀ نجات‌دهنده" دسترسی دارند.

پیش از این صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال ( یونیسف) تخمین کرده بود که نصف کودکان زیر سن پنج سال در افغانستان تا سال ۲۰۲۲ به دلیل بحران غذایی و دسترسی نابسنده به آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی به سو تغذیه حاد مبتلا خواهند شد.

یونیسف هفته گذشته بار دیگر از افزایش موارد سو تغذیۀ کودکان زیر سن پنج سال در این کشور خبر داده و گفته بود که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی، از هر دو کودک در این کشور، یکی آن از بیماری سو تغذیه رنج می‌برد.

با تشدید بحران بشری در افغانستان، یونیسف گفته است که نیازها برای رسیدگی به این کودکان آسیب‌پذیر و خانواده‌های آنان بیشتر است.

یونیسف گفته است تلاش خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱.۱ میلیون کودک مبتلا به سو تغذیه را در این کشور تداوی کند.

XS
SM
MD
LG