لینک های دسترسی

Breaking News

همآهنگی روسیه و پاکستان برای ختم جنگ افغانستان


وزیران خارجۀ روسیه و پاکستان گفته اند که برای پایان جنگ در افغانستان، با هم همکاری می کنند.

خواجه محمد آصف، وزیر خارجۀ پاکستان، و سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، توافق کرده اند تا برای ختم جنگ در افغانستان از نزدیک با همدیگر کار کنند.

این توافق در حالی صورت گرفته است که روابط میان ایالات متحده و پاکستان به ویژه در امر مبارزه بر ضد دهشت افگنی، به سردی گرائیده است. رئیس جمهوری امریکا پاکستان را به "دروغگویی و فریب" متهم نموده گفته است که این کشور به دهشت افگنان پناه داده است. واشنگتن همچنان کمک های مالی به پاکستان را به تعلیق درآورده است.

پاکستان که هرگونه حمایت از طالبان و دیگر گروه های افراطی را به شدت رد می کند، در یک سال گذشته به گسترش و تقویت روابط با چین و روسیه پرداخته است.

در جریان ملاقات وزرای خارجهء پاکستان و روسیه در این هفته، هر دو مقام تاکید کردندکه جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و مذاکرات صلح که رهبری آنرا افغان ها بر عهده داشته باشد، راه معقول برای تامین ثبات در این کشور است.

آقای آصف و آقای لاورو همچنین در مورد حضور گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان نیز صحبت کردند.

بر اساس گزارش ویب سایت خبری انگلیسی زبان Pakistan Today به نقل از وزیران خارجۀ دو کشور گزارش داده است که فعالیت داعش در شمال افغانستان، به مثابۀ خطر به کشور های منطقه است.

سفر وزیر خارجۀ پاکستان به مسکو پس از آن صورت گرفت که روسیه کنسلگری خود را در شهر پشاور پاکستان، گشود.

برخی از مقامات افغان و ایالات متحده ادعا دارند که روسیه با جنگجویان طالب روابط دارد، اما مسکو می گوید که با گروه طالبان همکاری نمی کند.

XS
SM
MD
LG