لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل از پیروزی روسیه در برابر نازی های آلمان


شماری از سیاستمداران می گویند روسیه از طریق رسم گذشت، قدرت نظامی خود را به نمایش می گذارد، اما مسکو چنین ادعا را رد می کند.
شماری از سیاستمداران می گویند روسیه از طریق رسم گذشت، قدرت نظامی خود را به نمایش می گذارد، اما مسکو چنین ادعا را رد می کند.

روسیه روز دو شنبه پیروزی اش را در جنگ بر ضد نازی های آلمان با راه اندازی رسم گذشت بزرگ در میدان سرخ مسکو جشن گرفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قبل از آغاز رسم گذشت در مسکو سخنرانی کرد. در مراسم رسم گذشت، در پهلوی هزاران اشتراک کننده، ١٣٥ عراده وسایط نظامی و ٧١ طیاره به نمایش گذاشته شد.

آقای پوتین در این مراسم همچنین گفت پلان های که افراد به صورت "جنایتکارانه" طراحی می کنند، راه رسیدن به صلح را با مشکل جدی مواجه می کند.

آفای پوتین گفت: "تاریخ به ما درس می دهد که صلح درجهان به خودی خود تامین نمی شود. بنا بر این، ما باید در مقابل کسانی که پلان های جنایتکارانه را طرح می کنند مراقب باشیم و چنین روش، قابل قبول نیست."

روسیه و مبارزه بر ضد دهشت افگنی

آقای پوتین دهشت افگنی را هیولای زمان حال توصیف کرده و آمادگی خود را با سایر کشور های جهان رفع این معضله اظهار کرد.

به گفتۀ آقای پوتین: "مدنیت یک بار دیگر مواجه با خشونت شده است. دهشت افگنی یک پدیده جهانی شده است. ما باید بالای این هیولا پیروز شویم و روسیه آماده است تا در مساعی با سایر کشورها شرکت ورزد."

آقای پوتین عساکر فعلی روسیه را فرزندان همان "عساکر دلیری" میداند که بر ضد نازی های آلمان جنگیدند و به پیروزی رسیدند.

آقای پوتین گفت: "عساکر و قوماندانان ما به اثبات رسانیدند که آنان جانشینان مستعد قهرمانان جنگ بزرگ میهنی یعنی جنگ دوم جهانی استند و از عزت وو قار مادر وطن دفاع می کنند. من مطمئنم که عساکر امروزی پدران و نیاکان شان را شرمسار نخواهند ساخت و از الگونه ظفرمندی و شجاعت آنها درس خواهند گرفت."

نمایش قدرت نظامی عصری روسیه

در این رسم گذشت نظامی، قطعات مختلف و شعبات نظامی عساکر، وسایط نظامی و سایر تسلیحات به نمایش گذاشته شد که شامل تانک ها، وسایط زرهی، هلیکوپترها و جت های جنگی بودند.

در عین حال، رسم گذشت نسبتاً کوچک در پایگاه روسیه در سوریه نیز برگزار گردید، کشوریکه روسیه از آنجا حملات هوایی خود را برضد گروهای افراطی مانند گروه دولت اسلامی اجرا میکند.

در جریان این رسم گذشت نظامی، نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان، در کنار آقای پوتین نشسته بود، اما سایر مهمانان خارجی در میان مهمان خاص نبودند.

جشن های نهم می دربعضی از جمهوریت های سابقه اتحاد شوروی نیز برگزار گردید.

رهبران غربی سال گذشته از اشتراک در هفتادمین سال پیروزی روی معضله اوکراین ابا ورزیدند، و اقای پوتین را با رهبران چین، کیوبا و سایر چهره هایی که با مسکو روابط نزدیک دارند، تنها گذاشتند.

تلفات روسیه در جنگ جهانی دوم

به صورت تخمین ٢٧ ملیون از عساکر و غیر نظامیان در جریان جنگ جهانی دوم در روسیه کشته شدند. با آنهم پیروزی در مقابل نازی های آلمان، یکی از عظیم ترین افتخارات روسیه محسوب می گردد.

به باور شماری از تحلیلگران، مسکو با برگزاری مراسم بزرگ نظامی تحت عنوان جشن پیروزی در مقابل نازی های آلمان، عصری سازی قدرت نظامی خود را به نمایش می گذارد.

برخی از سیاست مداران کشور های که در گذشته بخشی از اتحاد جماهیر شوری سابق بودند، این گونه رسم گذشته نظامی توسط روسیه را به مثابۀ یک تهدید در مقابل اروپا تلقی می کنند، اما مقامات مسکو این گونه اتهامات و طرز دید را "بی معنی" عنوان می کند.

XS
SM
MD
LG