لینک های دسترسی

Breaking News

سانحۀ هوایی در روسیه ۱۶ کشته برجاگذاشت


سقوط طیارۀ حامل پاراشوتیست‌ها در ساحۀ مینزیلینسک، تاتارستان روسیه منجر به مرگ ۱۶ نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر شد.

وزارت حالات اضطرار روسیه گفته است که این طیارۀ حامل ۲۰ پاراشوتیست و دو عملۀ پرواز روز یکشنبه دهم اکتوبر (۱۸ میزان) اندکی پس از پرواز دچار سانحه شد.

مقامات وضعیت زخمی‌شدگان را وخیم گزارش داده اند.

به گفتۀ مقام‌های روسی، در حالیکه طیاره فقط ۷۰ متر از سطح زمین ارتفاع گرفته بود، پیلوت خبر داد که یک انجن طیاره از کار افتاده است و تلاش کرد نشست اضطراری کند.

رستم مینیخانوف، والی تاتارستان گفته است که با آنکه پیلوت کوشیده بود که از سقوط طیاره بر ساحات رهایشی نزدیک میدان جلوگیری کند، این طیاره بر یک ساحۀ رهایشی سقوط کرده و بر یک موتر اصابت کرد.

شهر مینزیلینسک روسیه چندین بار میزبان رقابت‌های اروپایی و یکبار هم میزبان یک رقابت جهانی هوانوردی و پاراشوتیست‌ها بوده است.

مقام‌های پولیس روسیه گفته اند که پروندۀ تحقیقات جنایی را در زمینۀ سقوط این طیاره گشوده و ظن تخطی از مقررات ایمنی هوانوردی را در پیوند با این سانحه زیر بررسی دارند.

روسیه در سال‌های اخیر مقررات و معیارهای هوانوردی خود را سختگیرانه‌تر کرده است، اما هنوز هم حوادث هوایی، به ویژه در ساحات دوردست آن کشور، به وقوع می‌پیوندد.

ماه گذشته نیز سقوط یک طیارۀ ترانسپورتی انتونوف نوع ان-۲۶ منجر به کشته شدن شش نفر شد. در ماه جولای نیز سقوط یک طیارۀ دیگر ان-۲۶ در ساحۀ کمچتکا در شرق روسیه منجر به کشته شدن تمام ۲۸ سرنشین آن شد.

XS
SM
MD
LG