لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: عمل طالبان را دیده در مورد به رسمیت شناختن شان تصمیم می‌گیریم


سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آن کشور تا کنون در مورد موقف مسکو نسبت به طالبان تصمیم نگرفته است و می‌بیند که آن گروه با مردم افغانستان و دپلوماتان روسی چگونه عمل خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه ۲۶ اگست (چهارم سنبله) در یک کنفرانس خبری با اشاره به مسلط شدن طالبان بر اکثر بخش‌های افغانستان گفت: "مسکو اکنون تسلط طالبان را از رهگذر وضعیت امنیت برای مردم افغانستان و دپلوماتان روسی مقیم آن کشور تفسیر می‎کند."

سخنگوی کرملین گفت که مسکو علاقمند تامین صلح و ثبات در افغانستان است و برای بحث در مورد وضعیت افغانستان، به تماس‌ها با مقام‌های امریکایی ادامه خواهد داد. او گفت: "وضعیت [در افغانستان] مسلماً مستلزم تبادل نظریات و معلومات است و البته، به احتمال زیاد چنین تماس‌ها ادامه خواهد یافت."

تا کنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و تقریباً تمام کشورهای منطقه و کشورهای دخیل در قضیۀ افغانستان بر ایجاد یک حکومت همه‌شمول که از تمام اقشار سیاسی و بافت‌های اجتماعی افغانستان نمایندگی کند، تاکید دارند.

این در حالی است که به دستور رییس جمهور پوتین، چهار طیارۀ نظامی روسی روز چهارشنبه شهروندان روسیه و شماری از کشورهای دیگر را از میدان هوایی کابل به بیرون از افغانستان انتقال داد.

از سوی دیگر، تاجیکستان که متحد روسیه است و در سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه عضویت دارد، هشدار داده است که اگر حکومت آیندۀ افغانستان همه‌شمول نباشد، آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

XS
SM
MD
LG