لینک های دسترسی

Breaking News

کری زمینه مشترک را در مذاکراتش با لاوروف دنبال می کند


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده می گوید که در نشست مذاکرات درمورد سوریه و سایر مسایل با سرگئی لاوروف، همتاری روسی اش در مسکو، وی زمینه مشترک را جستجو خواهد کرد.

مقام های امریکایی و روسی درحالی که مذاکرات آغاز شده است، تمایل به کار با هم را نه تنها درمورد بحران در سوریه و جنگ با گروه دولت اسلامی اظهار کرده اند، بلکه درمورد ناآرامی در اوکراین نیز بحث خواهند کرد.

آقای کری گفت که دو جانب از قبل ثابت ساخته اند که آنها می توانند به گونه دپلماتیکی موثر باشند.

آقای کری گفت "آنچه برای ذکر کردن مهم است این است که حتی با وجود اختلافات بین مان، ما توانسته ایم به گونه موثر در خصوص مسایل مشخص کار کنیم و روسیه همکاری قابل ملاحظه یی در گفتگو درمورد توافق هسته یی ایران و اکنون در هر دو مباحثات در وینا روسیه همکار مهمی در پیشرفتی بوده است که ما توانسته ایم به آن نایل شویم".

آقای پوتین تنها اظهارات سرسری در آغاز جلسه داشت، اما متذکر شد که با همدیگر، ما با وجود چندین مسئله ناتمام، به دنبال راههایی برای بیرون رفتن از عاجل ترین بحران ها استیم.

آقای لاوروف که از طریف ترجمان صحبت می کرد گفت که وی می خواهد گفتگو را درمورد مسایلی ادامه دهد که در ماه های اخیر توسط ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا آغاز شده است.

آقای لاوروف گفت "روسای جمهورمان چندین بار طی چند ماه گذشته مسایلی را در ارتباط فعالیت ضد دهشت افگنی بحث کرده اند. در همین باره، بعضی مسایل برجسته وجود دارد که باید در ارتباط به گروه دولت اسلامی بحث شود".

قبلا، آقای کری در مذاکراتش با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که جهان وقتی مستفید خواهد شد که قدرت های بزرگ درباره پالیسی های شان در رسیدگی به بحران های عمده به توافق برسند.

آقای کری از پاریس به مسکو سفر کرد. او در پاریس در نشست وزرا تحت ریاست فرانسه درخصوص سوریه و دولت اسلامی شرکت کرد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا، پیش سفر آقای کری به مسکو گفته بود که جان کری قصد دارد تا با استفاده از دیدار از روسیه به تشکیل نشست بعدی گروه بین المللی حامی سوریه کمک کند. این نشست قرار است روز جمعه در نیویارک برگزار شود.

روسیه و ایالات متحده به خاطر مکانیزم های انتقال سیاسی با هدف توقف جنگ در سوریه و همچنین مشی نظامی در جنگ با گروه دولت اسلامی اختلاف نظر دارد.

در خصوص اوکراین، امریکا و روسیه با به خاطر اجرایی شدن توافقنامه ماه فبروی برای توقف خصومت بین حکومت کیف و جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین منقسم می باشند.

XS
SM
MD
LG