لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار مسکو به واشنگتن؛ حضور امریکا در آسیای مرکزی غیرقابل قبول است


مسکو در مورد استقرار نظامیان امریکایی در کشور های آسیای مرکزی پس از خروج از افغانستان، به واشنگتن هشدار داد.

سرگی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (۲۲ سرطان) گفت که حضور نظامی امریکاییان در کشور های آسیای مرکزی که با افغانستان هم مرز اند، برای مسکو "غیر قابل قبول" است.

این مقام روسی افزود که مسکو ماه گذشته میلادی در جریان ملاقات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده این پیام را به واشنگتن رساند.

آقای ریابکوف گفت: "ما به امریکاییان به شکل مستقیم و بی پرده گفتیم که این کار بسیاری چیز ها را نه تنها در درک ما از اینکه در آن منطقه مهم [آسیای مرکزی] چه اتفاق می افتاد، تغییر خواهد داد بلکه روابط ما با ایالات متحده را نیز تغییر خواهد داد."

معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که در یک مجله روسی نشر شد، همچنین گفت که روسیه به کشور های آسیای مرکزی نیز در مورد اجازه دادن به ایجاد پایگاه های نظامی ایالات متحده هشدار داده است.

پیش از این، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود که به باور مسکو حضور نظامی ایالات متحده در آسیای مرکزی، سبب "تقویت امنیت" در منطقه نخواهد شد.

این اظهارات مقام های روسی در حالی بیان می شود که اردوی ایالات متحده روز سه شنبه گفت که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان بیش از ۹۵ در صد تکمیل شده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که ماموریت نظامی کشورش در افغانستان در ۳۱ ماه اگست به پایان می رسد.

XS
SM
MD
LG