لینک های دسترسی

Breaking News

روس‌ها برای درخواست ویزۀ مهاجرت امریکا باید به پولند سفر کنند


سفارت ایالات متحده در مسکو فقط ویزۀ دپلوماتیک و رسمی را صادر خواهد کرد.
سفارت ایالات متحده در مسکو فقط ویزۀ دپلوماتیک و رسمی را صادر خواهد کرد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده روز یکشنبه ۲۴ اکتوبر (دوم عقرب) گفت که شهروندان روسیه که خواهان دریافت ویزۀ مهاجرت امریکا استند، باید به سفارت ایالات متحده در وارسا، پایتخت پولند،‌ سفر کنند.

وزارت خارجۀ ایالات متحده دلیل این اقدام را محدویت‌های وضع شده از جانب مقامات روسیه عنوان کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که تنش‌های دپلوماتیک میان ایالات متحده و روسیه در ماه‌های اخیر حل ناشده باقی ماند.

پس از آنکه ایالات متحده شماری از دپلومات‌های روسی را اخراج کرد، مسکو نیز در یک اقدام تلافی جویانه، شمار اعضای دپلوماتیک ایالات متحده در روسیه را محدود کرد.

ماریا زخارووا ،سخنگوی وزارت خارجه‌ای روسیه، این اقدام ایالات متحده را محکوم و در یک پیام در تلگرام نوشت که دپلومات‌های امریکایی از مدت‌ها به این‌سو،‌ سیستم خدمات قنسولی را در روسیه "نابود" کرده و یک روند عادی و فنی را به "جهنم واقعی" تبدیل کرده اند."

اما وزارت خارجۀ ایالات متحده،‌ روسیه را مقصر این وضعیت دانسته است.

روسیه به تاریخ اول اگست ۲۰۲۱ میلادی، سفارت امریکا مقیم روسیه را از استخدام شهروندان روسی و کارمندان کشور سومی منع کرد؛ اقدامی که واشنگتن را مجبور کرد تا نزدیک به ۲۰۰ کارمند خود را در سراسر روسیه از وظایف ‌شان برکنار کند.

یک سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که کاهش کارمندان قنسولی سفارت امریکا در روسیه،‌ موجب شده است تا روند صدور ویزه متاثر شود.

او همچنین گفته است که این تغییر قابل ملاحظه برای متقاضیان ویزه‌ٔ مهاجرت به ایالات متحده است و در عین حال به شهروندان روسیه هشدار داده است که بدون گرفتن وقت ملاقات با سفارت امریکا،‌ به وارسا سفر نکنند.

با آنهم وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که انتقال خدمات قنسولی از روسیه به وارسا‌ که از ماه اکتوبر اجرا شده است "راه حل مطلوب" نیست.

با افزایش تنش میان روسیه و ایالات متحده در مورد تعداد دپلومات‌های‌شان در نمایندگی‌های سیاسی و قنسولی یک دیگر، روسیه نیز ایالات متحده را درج کشور‌های "غیر دوستانه" خود کرده است.

با آنهم وزارت خارجۀ امریکا گفته است که متقاضان ویزۀ غیر مهاجرتی روسیه می‌توانند در سایر کشور‌ها تقاضای ویزه کنند،‌ مشروط بر اینکه در کشور سومی، حضور فزیکی داشته باشند.

سفارت ایالات متحده در مسکو فقط ویزۀ دپلوماتیک و رسمی را صادر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG