لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو به سران افغان: مانند تیم مذاکره، حکومت همه‌شمول نیز بسازید


وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا ضمن استقبال از تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان، از سران سیاسی افغان خواسته است که تعهد شان را در قبال ایجاد حکومت همه‌شمول ثابت کنند.

مایک پمپیو ناوقت دیشب ۲۸ مارچ (۹ حمل) در تویترش نوشته است: "من از همکاران افغانم برای موفقیت گفتگوهای (بین‌الافغانی) از ایجاد تیم مذاکره کننده همه شمول سپاسگزاری می‌کنم".

همچنان او از تلاش‌های حکومت افغانستان برای رهایی زندانیان تشکری کرده است.

اما آقای پمپیو تاکید کرده است که سران سیاسی افغانستان برای ایجاد حکومت همه شمول نیز تعهد شان را نشان دهند که به گفتۀ وی، کاری برای آیندۀ روشن مردم افغانستان است.

حکومت افغانستان شام پنجشنبه فهرست تیم ۲۱ نفری مذاکره کننده با طالبان را به ریاست معصوم استانکزی اعلام کرد.

فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضرار احمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، محمد رسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمد حفیظ منصور، غلام فاروق مجروح، عنایت‌الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم الله نقیبی، محمد ناطقی، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور و امین احمدی به صفت اعضای هیات معرفی شده اند.

زلمی خلیلزاد، نمایندگان ویژه ایالات متحده برای مصالحهٔ افغانستان و سفارت امریکا در کابل از اعلان این هیات استقبال کرده اند.

اما طالبان شب گذشته با ترکیب این هیات مخالفت نشان داده و گفته اند که این هیات خلاف توافقنامۀ امضا شده میان آن گروه و ایالات متحده است. طالبان همچنان گفته اند که این هیات همه شمول نیست و با آن به گفتگو نخواهند نشست.

XS
SM
MD
LG