لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌های ارشد شفاخانۀ ۴۰۰ بستر به حبس محکوم شدند


در حمله بر شفاخانۀ سردار داود خان ۴۹ نفر کشته و ۶۳ نفر دیگر زخمی شد
در حمله بر شفاخانۀ سردار داود خان ۴۹ نفر کشته و ۶۳ نفر دیگر زخمی شد

چندین مقام ریاست صحیه و شفاخانۀ نظامی سردار محمد داود خان، به اتهام "غفلت وظیفوی" در پیوند با حملۀ سال گذشتۀ تندروان بر این شفاخانه، به یک‌سال حبس محکوم شد.

دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که محکمۀ ابتداییۀ مرکزی عسکری تورنجنرال عبدالرزاق سیاوش قوماندان صحیۀ ستر درستیز و بریدجنرال عبدالسلام نجرابی، رئیس ارکان قوماندانی صحیۀ اردو را، هر یک، به یک سال حبس محکوم کرده است که بر اساس این اعلامیه می توانند مدت حبس خود را در وظیفه سپری کنند.

مهاجمین وابسته به گروه دولت اسلامی (داعش) در اواسط ماه حوت سال گذشته بر شفاخانۀ سردار داود خان یورش بردند که به گفتۀ مقام‌های وزارت دفاع ملی در آن حمله ۴۹ نفر به شمول داکتران، کارمندان طبی، بیماران و پایوازان کشته و ۶۳ نفر دیگر زخمی شد.

در اعلامیۀ وزارت دفاع افغانستان آمده است که برید جنرال سید عباس منگل، قوماندان اکادمی علوم طبی به نسبت عدم موجودیت دلایل الزام بری‌الزمه شناخته شد.

همچنان، بریدجنرال عبدالکبار قوماندان، دگرمن صلاح الدین رئیس ارکان و دگروال رسول محمد معاون قوماندانی حمایۀ طبی، دگروال میر احمد مدیر ضد استخبارات قوماندانی صحیه و دگروال ظفر خان مدیر استخبارات اکادمی علوم طبی به اتهام غفلت وظیفوی، هر یک به دو سال حبس تنفیذی محکوم شده اند.

به همین ترتیب یک افسر، یک بریدمل و یک سرباز دیگر موظف در شفاخانۀ سردار محدود داوود خان از یک تا یک و نیم سال به حبس قطعه محکوم شده اند.

اما این حکم ابتدایی بوده و بر بنیاد خبرنامۀ وزارت دفاع ملی افغانستان، تمام محکومین بر اساس قانون جزای عسکری حق استیناف طلبی را دارند. وزارت دفاع افغانستان گفته است که رعایت و پابندی به اصل مکافات و مجازات از اولولیت های آن اداره می باشد.

XS
SM
MD
LG