لینک های دسترسی

Breaking News

ابتلا ۱۷ عضو لویه جرگۀ مشورتی افغانستان به کووید۱۹


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که ۱۷ تن از اشتراک‌کنندگان جرگۀ مشورتی صلح افغانستان به کروناویروس مصاب شده اند.

نورالله ترکی، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه هشتم اگست (۱۸ اسد) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که ۳۶۲۰ تن از اعضا، کارمندان کمیسیون برگزاری لویه جرگۀ و خبرنگاران مورد آزمایش قرار گرفتند که از این میان، ۱۷ نفر آن علایم کروناویروس را داشته اند.

آقای ترکی افزود که این بیماران برای تداوی به شفاخانه‌های ویژه کروناویروس در کابل منتقل شده و در حال حاضر تحت مراقبت‌های صحی قرار دارند.

این در حالی است که دیروز جواد احمد عثمانی، سرپرست وزارت صحت افغانستان از اعضای جرگۀ مشورتی صلح خواست که فاصله‌های اجتماعی را مراعات کرده و به توصیه‌های این وزارت توجه جدی کنند.

در این جرگه ۳۲۰۰ نفر از سراسر افغانستان حضور دارند که ۷۲۰ تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

پیش از این سرپرست وزارت صحت از احتمال موج دوم کروناویروس در افغانستان هشدار داد و گفته بود که هنوز هم بیماری کووید۱۹ از شهروندان این کشور قربانی می‌گیرد.

بر اساس معلومات این وزارت تا اکنون ۳۷هزار و ۶۹ نفر در این کشور به کروناویروس مبتلا شده اند که از این میان ۱۳۱۲ تن جان باخته اند.

کروناویروس نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی از شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه گیری مرگبار جهانی تبدیل شد.

بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز شنبه هشتم اگست (۱۸ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۲۱ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۹ میلیون و ۳۸۲ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG