لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ جهانی غذا: بیش از ۱۸ میلیون نفر در افغانستان کمک دریافت کرده اند


همزمان با افزایش بحران بشری در افغانستان، برنامۀ جهانی غذا (WFP) می‌گوید که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در این کشور از کمک‌های بشردوستانه مستفید شده اند.

این ادارۀ ملل متحد روز پنجشنبه ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که در این مدت، برای افراد آسیب‌پذیر، ۴۱۰هزار تن مواد غذایی و بیش از ۱۱۵ میلیون دالر پول نقد توزیع کرده است.

برنامۀ جهانی غذا همچنان از توافق برای انتقال ۱۰هزار تن گندم کمکی هند به افغانستان خبر داده و گفته است که این کمک‌ها برای نیازمندان در این کشور توزیع خواهد شد.

تفاهمنامۀ انتقال این بسته کمکی هند، سه روز پیش میان مقام‌های هندی و سازمان ملل متحد در دهلی‌جدید به امضا رسید. ملل متحد این کمک‌ بشردوستانۀ هند به افغانستان را برای نزدیک به ۱۹ میلیون نفر که با عدم مصوونیت حاد غذایی مواجه اند، مهم عنوان کرده و خواستار کمک‌های بیشتر به مردم این کشور شده است.

به گفتۀ برنامۀ جهانی غذا، این آخرین بخشی از کمک‌های گندم هند به افغانستان است که پیش از این برای رسیدگی به بحران کنونی در این کشور تعهد کرده بودند.

این ادارۀ ملل متحد تاکید کرده است که چهار مرحلۀ از کمک‌های گندم هند به افغانستان انتقال داده شده و به نیازمندان در سراسر این کشور توزیع کرده است.

در خبرنامۀ این اداره آمده است: "گندم هند برای خانواده‌های افغان که با گرسنگی روبرو اند، نجات‌دهنده بوده و بخش مهمی از واکنش بشردوستانه برنامه جهانی غذا است. چنین حمایت‌های سخاوتمندانه، به برنامه جهانی غذا و شرکای آن کمک کرده است تا از یک فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری کنند."

هند پیش این، تعهد کرده بود که ۵۰۰هزار تن گندم را به هدف جلوگیری از بحران بشری در افغانستان کمک خواهد کرد. نخستین مرحلۀ کمک‌های گندم این کشور به تاریخ ۲۲ فبرروی (سوم حوت) از قلمرو پاکستان به افغانستان آغاز شد.

برنامۀ جهانی غذا اضافه کرده که با وجودیکه چند ماه به سردی هوا و فصل زمستان باقی مانده است، این اداره به تلاش‌هایش برای رسیدگی به نیازمندان ادامه می‌دهد تا کمک‌های بشری را به افراد آسیب‌‎پذیر در نقاط دور دست این کشور برساند.

این در حالی است که پیش از این دیوید بیسلی، رییس عمومی برنامه جهانی غذا، گفته بود که ۱۸ میلیون نفر در ماه جون در افغانستان نیاز فوری به مواد غذایی دارند، اما این نهاد برای رسیدگی به این مشکل بودجه کافی در اختیار ندارد.

دیوید بیسلی، به تاریخ ۳۱ می (۱۰ جوزا) در تویتر نوشت که این نهاد در حال حاضر برای ۱۰ میلیون نفر بودجه دارد و برای نجات نیازمندان در افغانستان به ۱.۲ میلیارد دالر دیگر نیاز است.

XS
SM
MD
LG