لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم سنگاپور: یگانه راه حل منازعۀ اسرائیل-فلسطین ایجاد دو دولت مستقل است


آقای نتانیاهو گفت که تفکر جهان عرب در برابر اسرائیل تغییر کرده و امیدوار است که این تغییر سبب حل منازعۀ اسرائیل-فلسطین نیز گردد
آقای نتانیاهو گفت که تفکر جهان عرب در برابر اسرائیل تغییر کرده و امیدوار است که این تغییر سبب حل منازعۀ اسرائیل-فلسطین نیز گردد

آقای لونگ این موضوع را در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل در سنگاپور بیان کرد. در حال حاضر، صدراعظم اسرائیل از راه حل تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین حمایت نمی کند.

خبرگزاری اسو شیتید پرس به نقل از آقای لونگ گزارش می دهد وی درک می کند که ایجاد دو کشور مستقل کار ساده ای نیست، اما یگانه راه رسیدن به صلح است.

آقای لونگ گفت "ما همواره اعتقاد داشته ایم که راه حل تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین، هرچند دشوار است، اما تنها راه رسیدن به صلح و امنیت برای مردم هر دو طرف است".

در این کنفرانس خبری مشترک، صدراعظم سنگاپور وضع موجود میان اسرائیل و فلسطینی ها را "بسیار پیچیده" توصیف کرد و خواهان مذاکرات مستقیم که متضمن "پیشرفت به سوی راه حل عادلانه و پایدار برای خاتمه یافتن منازعۀ دوامدار خشونت آمیز گردد" شد.

در نشست خبری مشترک، آقای نتانیاهو اسرائیل و سنگاپور را کشورهایی "با روح مشابه" معرفی کرد. آقای نتانیاهو گفت که هر دو کشور کوچک و دارای نیروی دفاعی قابل توجه و صنایع پیشرفته می باشند.

با آنهم صدراعظم اسرائیل در این کنفرانس خبری از تنش های که در شرق میانه ادامه دارد، چیزی بیان نکرد.

اما سپس در ضیافت شام که برای صداعظم اسرائیل ترتیب داده شده بود، آقای نتانیاهو گفت که وی باور دارد فرصتی به وجود آمده تا در جستجوی صلح باشد، زیرا "باور دارم که احساس تغییر بزرگ در جهان عرب--در اکثر کشور های عربی--به وجود آمده و امیدوارم که طرز تفکر جدید در مقابل اسرائیل ما را در قسمت حل منازعۀ فلسطین و اسرائیل نیز کمک کند".

راه حل دو کشوری که به تشکیل کشور مستقل فلسطینی ها منجر شود، از حمایت بین المللی گسترده برخوردار است.

هفته گذشته، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، حین کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم اسرائیل گفت که از هر راه حل منجر به صلح گردد، حمایت خواهد کرد که شامل یک دولت مستقل و دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین. می گردد. اما آقای ترمپ تاکید کرد که ترجیع می دهد از راه حل حمایت کند که رهبران اسرائیل و فلسطین خواهان آن استند.

دیدار رسمی بنیامین نتانیاهو از سنگاپور، اولین سفر یک رهبر دولتی اسرائیل به این کشور است. سال گذشته آقای لونگ اولین صدراعظم سنگاپور بود که به اسرائیل سفر کرد.

روابط دیپلوماتیک میان سنگاپور و اسرائیل در سال ۱۹۶۹ میلادی بر قرار شد. اما روابط میان دو کشور به سال ۱۹۶۵ میلادی بر می گردد. در آن زمان، پس از اعلام استقلال سنگاپور، مشاوران نظامی اسرائیل به صورت سری به سنگاپور کمک کردند.

XS
SM
MD
LG