لینک های دسترسی

Breaking News

مجتمع ورزشی و آموزشی اسکیتستان در بامیان تهداب‌گذاری شد


کار ساخت "مجتمع ورزشی و آموزشی اسکیتستان" به ارزش یک میلیون دالر امریکایی، کمک مالی آلمان، در بامیان آغاز شد.

مقام‌های محلی بامیان گفته‌اند که کار ساخت این مرکز تا یک سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

محمدطاهر زهیر، والی بامیان گفت:"این مرکز تنها محل برای بازی نیست بلکه برای آموزش در رشته‌های فلم‌سازی، سینما، ژورنالیزم و برخی رشته‌های ورزشی است".

آقای زهیر افزود که با ساخت این مجتمع ورزشی و آموزشی بخشی از مشکلات ورزشکاران دختر و پسر در بامیان رفع خواهد شد.

این مجتمع ورزشی در محوطۀ مرکز فرهنگی بامیان در ساحۀ دو جریب زمین اعمار می‌شود.

فوزیه محبی، سرپرست ریاست معارف بامیان می‌گوید که این مرکز برای رشد ذهنی دانش آموزان معارف در بخش‌های هنری کمک خواهد کرد.

خانم محبی افزود:" در مراکز ما در کابل و بلخ همه ساله ۵۰۰ نفر را فارغ می‌دهیم و دراین‌جا نیز اطفال فقیر و بی‌بضاعت را می‌گیریم برای شان تذکره می‌گیریم تا خانواده ها تشویق شده و اطفال خود را شامل مکتب بسازند".

مسوولان اسکیتستان می گویند که این مرکز ویژه کودکان به خصوص کودکان بی‌سرپرست می‌باشد که در آن فعالیت‌های گوناگون ورزشی، از جمله ورزش اسکیت، صنف‌های آموزشی کوتاه مدت عکاسی، فلم‌برداری، خطاطی و کتابخانه ایجاد خواهد شد.

فریدون الهام معاون انکشافی اسکیتستان گفت که مجتمع ورزشی و آموزشی اسکیتستان در ولایت های کابل و بلخ فعالیت دارد که سالانه ۵۰۰کودک بی‌سرپرست و فقیر را از بخش های گوناگون ورزشی و هنری فارغ می‌دهد.

آقای الهام افزود:" در این مرکز دختران به شکل خوبتر و بهتر می‌توانند سهم بگیرند و ما قدردانی می‌کنیم از کسانی که این مرکز را ایجاد می‌کنند".

به گفتۀ مسوولان، مجتمع ورزشی اسکیتستان در کشورهای کمبودیا و آفریقای جنوبی نیز نمایندگی دارد و نمایندگی افغانستان این مجتمع در سال ۲۰۱۹ میلادی، دو جایزه‌ی مهم جهانی در بخش سینما، جایزه اسکار بهترین فلم مستند و جایزه هشتم مارچ از کمیته بین المللی المپیک در سویس را کسب کرده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG