لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری سنگین شاهراه‌های سالنگ و کابل – غور را به روی ترافیک بست


مسوولان محلی می‌گویند که به دلیل برفباری سنگین و توام با طوفان، شاهراه‌های سالنگ و کابل - غور صبح روز سه‌شنبه هشتم مارچ (۱۷ حوت) به روی ترافیک بسته شده اند.

عبیدالله عبید، رییس اداره حفظ و مراقبت سالنگ‌ها به خبرنگاران گفت که از دیشب به این‌سو، برفباری شدید در دو طرف سالنگ ادامه دارد و به دلیل جلوگیری از تلفات انسانی، آنان این شاهراه را به گونۀ موقت مسدود کرده اند.

آقای عبید افزود که در حال حاضر طوفان شدید در سالنگ شمالی و جنوبی جریان دارد و تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه ادامه دارد. او افزود که کارمندان این ریاست تمامی مسافرین را از این شاهراه بیرون کرده و به جای مصوون انتقال داده اند.

رییس اداره حفظ و مراقبت سالنگ‌ها همچنین گفت که برفباری توام با طوفان تا ۲۴ ساعت آینده در این شاهراه پیشبینی شده و از مسافرین خواست که تا بهبود این وضعیت، از رفت و آمد در این مسیر خودداری کنند.

در این حال، وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که شاهراه غور - کابل نیز به دلیل برفباری‌های سنگین مسدود شده و آنان به دلیل طوفان شدید تا کنون نتوانسته اند این مسیر را به روی رفت و آمد مردم باز کنند.

محمد اشرف حق‌شناس، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که کارمندان ریاست فواید عامۀ ولایت غور تلاش دارند تا این شاهراه را به زودی به روی ترافیک باز کنند.

برخی از باشندگان ولایت غور گفته اند که از دو روز به این‌سو، ده‌ها مسافر در کوتل "بکک" در این ولایت در برف گیرمانده و آنان از مقام‌های محلی این ولایت خواسته اند که برای نجات این افراد اقدام کنند.

اما معاون سخنگوی وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان گفت که در حال حاضر، تمامی مسافرینی که در این کوتل گیرمانده بودند، نجات داده شده و به ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان منتقل شده اند.

آقای حق‌شناس افزود که در حال حاضر، در بسیاری ولایات افغانستان برف و باران می‌بارد و جز کوتل سالنگ و شاهراه کابل-غور تمامی مسیرهای دیگر به روی ترافیک باز است.

این در حالی است که پیش از این دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفته بود که ادامۀ برفباری‌های سنگین در بخش‌هایی این کشور، روند کمک‌‌رسانی را با مشکل مواجه ساخته است.

این اداره همچین گفته بود که از مدتی به این‌سو، بسیاری از مسیرهای ولایات و ولسوالی‌ها به دلیل برفباری‌های سنگین مسدود اند و با بسته‌شدن مسیرهای عمومی و راه‌های مواصلاتی، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی نتوانسته اند کمک‌های بشری را به نقاط دوردست به نیازمندان برسانند.

XS
SM
MD
LG