لینک های دسترسی

Breaking News

ادامهٔ تظاهرات در سریلانکا؛ معترضان به محل اقامت صدراعظم یورش بردند


معترضان در سریلانکا پس از فرار رییس جمهور در پی اعتراضات سراسری امروز وارد اقامت‌گاه صدر اعظم این کشور شدند.

اعتراض کنندگان به دفتر رانیل ویکرمسینگا، صدراعظم سریلانکا هجوم بردند و خواهان برکناری وی شده اند. این درحالی است که او گفته است به دلیل مسوولیت‌هایش تا زمانی که حکومت جدید تشکیل نشده است، استعفا نخواهد کرد.

این تظاهرات به دلیل بدترین بحران اقتصادی که در هفت دههٔ گذشته در این کشور بی سابقه بوده است، از چند ماه به اینسو جریان دارد و مظاهره کنندگان حکومت گوتابیا راجاپاکسا را به آن مقصر می دانند.

آقای راجاپاکسا پس از خروج از سریلانکا هدایت داد تا آقای ویکرمسینگا زمام امور را به حیث سرپرست ریاست جمهوری بدست بگیرد. او که مصوونیت دپلوماتیک داشت از هراس این که مبادا پس از استعفا بازداشت شود، کشوراش را ترک کرد.

چند ساعت پس از بیرون شدن رییس جمهور آقای ویکرمسینگا از سوی پارلمان به عنوان رییس جمهور سرپرست معرفی شد و به دنبال آن هزاران معترض ضد حکومتی بر دفتر وی هجوم بردند.

میونی پیریرا، یک تن از معترضان گفت:‌ "واقعا ما در این کشور کدام آینده نداریم، اگر وضعیت چنین دوام پیدا کند هیچ کسی آینده‌ای در این کشور نخواهد داشت."

گفته می‌شود که ویکرماسینگا برای مقابله با اعتراض‌های گسترده مردم به خاطر بحران اقتصادی، فوراً حالت اضطراری و قیود شب گردی را در سراسر کشور اعلام کرد.

در جریان ماه گذشته رانیل ویکرمسینگا اعلام کرد که اقتصاد آن کشور در حال سقوط است.

در اویل این هفته، اعتراض کنندگان دفتر و خانۀ راجاپاکسا، ریس جمهور این کشور را تصرف نمودند و خانۀ شخصی رانیل صدراعظم ویکرماسینگا را آتش زدند.

بسیاری از اعتراض کنندگان می‌گویند که رییس جمهور مسوول مشکلات جاری در سریلانکا بوده و از حکومت به خاطر ناتوانی در مدیریت بحران اقتصادی انتقاد کرده اند که آن کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

با گسترش دامنه اعتراضات ضد حکومتی و اشغال قصر ریاست جمهوری سریلانکا توسط معترضان، اردوی این کشور ساعات پیش اعلام کرد که سربازان اجازه استفاده از زور به خاطر جلوگیری تخریب اموال و حفظ جان شهروندان این کشور را دارند.

در همین حال معترضان ضد حکومتی گفتند که به اشغال ساختمان‌های دولتی پایان می دهند اما اعتراضات‌شان خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG