لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در عراق ۳۰ کشته بر جا گذاشت


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به طور سر زده و در حالی که در برنامه&zwnj;ها اعلام نشده بود، وارد محل همایش اقدام تغییرات اقلیمی سازمان ملل شد. رئیس جمهوری آمریکا که به نحوه تنظیم توافق پاریس برای تغییرات اقلیمی معترض بود، ایالات متحده را از آن خارج کرد.<br />
پرزیدنت ترامپ می گوید منافع ایالات متحده در این توافق مورد نظر قرار نگرفته و موجب از دست دادن هزاران فرصت شغلی برای آمریکا می شود.&nbsp;
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به طور سر زده و در حالی که در برنامه&zwnj;ها اعلام نشده بود، وارد محل همایش اقدام تغییرات اقلیمی سازمان ملل شد. رئیس جمهوری آمریکا که به نحوه تنظیم توافق پاریس برای تغییرات اقلیمی معترض بود، ایالات متحده را از آن خارج کرد.<br /> پرزیدنت ترامپ می گوید منافع ایالات متحده در این توافق مورد نظر قرار نگرفته و موجب از دست دادن هزاران فرصت شغلی برای آمریکا می شود.&nbsp;

مقام‌های عراقی می گویند که در نتیجۀ یک حملۀ انتحاری در بغداد ۳۰نفر کشته و حدود ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ مقامات، مهاجم انتحاری با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری در یک مارکیت مزدحم میوه و ترکاری واقع در شهرک صدر بغداد، خود را منفجر کرد. اکثر قربانیان این رویداد، افرادی بودند که منتظر پیدا کردن کار روز مزد بودند.

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت این حملۀ مرگبار را بر عهده گرفت. داعش از طریق ویب سایت خبری اعماق ادعا کرد است که "عملیات شهادت" قربانیان را کشته است.

اکثر باشندگان این منطقه، شیعه مذهب اند که به صورت مکرر مورد حملات تندروان داعش قرار گرفته اند.

این حمله در حالی صورت گرفت که فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه، از عراق بازدید می کرد تا با مقامات عراقی و قوای فرانسوی مستقر در آن کشور، دیدار کند.

حمله در بغداد یک روز پس از آن صورت گرفت که افراد مسلح ملبس با واسکت های انتحاری و موتر مملو از مواد انفجاری بر یک پوستۀ امنیتی واقع در شهرک قادسیه، در ۱۸۰ کیلومتری جنوب بغداد، حمله کردند. در نتیجۀ این حمله، هفت کشته بر جا گذاشت.

سعد معن، سخنگوی وزارت داخلۀ عراق، گفت که تندروان داعش پلان داشتند تا خود را به نجف برسانند و در آنجا حمله انتحاری شان انجام بدهند. شهر نجف، به مثابۀ پایتخت مذهبی اکثریت شیعه ها در عراق تلقی می گردد.

XS
SM
MD
LG