لینک های دسترسی

Breaking News

نشر ویدیوی قربانیان حمله سلاح کیمیایی در سوریه


یک مقام رسمی ایََالات متحده امریکا ویدیو های را به نشر سپرد که گفته میشود قربانیان حمله گاز سمی را در نزدیکی دمشق نشان می دهد.

این مقام که ویدیو ها را به آژانس خبری اسوشیتد پرس سپرد می گوید که محتویات آن نمایانگر صحنه های مکمل قربانیان حادثه استفاده سلاح کیمیایی است که در دسترس عامه قرار دارد، و در یک جلسه خاص به اعضای کانگرس نیز در طول هفته قبل نشان داده شد.

اما اسوشیتد پرس می گوید نتوانسته است که موثق بودن این ویدیو ها را بصورت مستقل معلوم کند.

به اساس اظهارات این مقام، داین فاینستاین رئیس کمیته استخبارات سنای امریکا به روز پنجشنبه از استخبارت مرکزی تقاضا نمود تا این ویدیو ها را بدسترس آن کمیته قرار دهد و گفت که اعضای آن کمیته این ویدو ها را تماشا کردند.

در حالیکه مظاهره کننده گان بروز شنبه در شهر های مختلف ایالات متحده امریکا بشمول واشنگتن دی سی، مخالفت خود را علیه اقدام نظامی امریکا بر سوریه ابراز داشتند​، پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، تقاضای مصالحه را نموده و خواستار یک روز جهانی دعا خوانی و روزه گیری برای صلح در سوریه شد.

اما جان کری ، وزیر خارجه امریکا می گوید که پشتیبانی بین المللی در مورد مسوول دانستن حکومت سوریه در قسمت استفاده سلاح کیمیایی علیه مردمش رو به افزایش است.

قرار است رئیس جمهور اوباما به روز سه شنبه بیانیه تلویزیونی را در دفاع از طرح خود مبنی بر اقدام نظامی علیه سوریه به مردم امریکا ایراد نماید.

در همین حال ویلیم هیگ ، وزیر خارجه برتانیه، می گوید که جهان باید در برابر استفاده سلاح کیمیایی توسط رژیم سوریه عکس العمل نشان دهد. هیگ می گوید:

« این موضوع در مورد استفاده سلاح کیمیایی است که بزرگتر از سوریه است. ایالات متحده امریکا در این باره صحبت کرده است، و در مورد آنچه ما قبل از رای دهی پارلمان صحبت میکردیم همین بود که حمله محدود در پاسخ به استفاده سلاح کیمیایی صورت گیرد، تا مانع استفاده این سلاح در آینده گردد».

اکثریت اعضای کانگرس هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه مخالف تقاضای رئیس جمهور اوباما در مورد اقدام نظامی علیه سوریه هستند.

گزارش اخیر استخبارت امریکا نشان می دهد که در حمله استفاده از سلاح کیمیایی یک هزار و چهار صدو بیست و نه نفر جان باخت که در آن جمله چهار صدو بیست و شش طفل شامل بود.

انتظار می رود که کانگرس امریکا در هفته های آینده در مورد حمله احتمالی علیه سوریه رای دهد.

ترجمه و تهیه گزارش تصویری از نجیبه خلیل تلویزیون آشنای صدای امریکا واشنگنتن
نشر ویدیو های قربانیان گاز سمی در حومه دمشق
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00
XS
SM
MD
LG