لینک های دسترسی

Breaking News

کشف دوا های تقویت جنسی در زندان زنانۀ داعش


پس از تصرف شهر منبیج، مردم به شمول زنان و کودکان توسط نیروهای کردی، به مناطق امن شهر انتقال داده شده اند.
پس از تصرف شهر منبیج، مردم به شمول زنان و کودکان توسط نیروهای کردی، به مناطق امن شهر انتقال داده شده اند.

در زندان کشف شدۀ منبیج، وسایل مختلف شکنجه و همچنان دوا های تقویت جنسی، تابلیت های ضد حاملگی، و مواد مخدر دریافت شده است.

نیرو های وابسته به شورای نظامی منبیج میگویند آنان زندانی را یافته اند که گروه دولت اسلامی یا داعش، در آن زنان را نگهمیداشت و شکنجه میکرد.

این مطلب را آژانس خبرگزاری عرب ۲۴، که مقر آن در دوبی است، گزارش داد. جنگجویان شورای نظامی منبیج، بخشی از نیرو های کـُرد سوری اند که از حمایت ایالات متحده بهره مند میباشند.

آنان به آژانس عرب ۲۴ گفته اند که زندان کشف شده در شهر منبیج، حاوی ده سلول بوده و در آن وسایل مختلف شکنجه و همچنان دوا های تقویت جنسی، تابلیت های ضد حاملگی، و مواد مخدر دریافت شده است. منبیج شهر مهم استراتیژیک شمرده میشود که چندی پیش نیرو های کـُرد آن را از داعش تصرف کرد.

تصرف شهر منبیج توسط جنگجویان شورای نظامی منبیج، بزرگترین شکست برای داعش از سال ۲۰۱۵ به اینسو در سوریه است. داعش در سال ۲۰۱۵ کنترول شهرک تل ابیض سوریه در امتداد سرحد ترکیه را از دست داده بودند.

حملات هوایی شدید در غرب سوریه

حملات هوایی شدید توسط نیروهای سوری مناطق تحت کنترول شورشیان را در ولایت حماه هدف قرار داد. این مناطق چند روز پیش به دست شورشیان سوری سقوط کرد.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفت که در این حملات هوایی حد اقل ۱۷ نفر کشته شده است. در همین حال، حملات شورشیان سوری که روز سه شنبه بر مناطق مسیحی و علوی نشین در شرق کوه های ساحلی سوریه آغاز شده بود، تشدید یافته است.

این مناطق که باشندگان آن از طرفداران بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه به شمار می رود، اهمیت استراتیژیک برای آقای اسد دارد.

رد توافق آتش بس از سوی ترکیه

انقره ادعای واشنگتن مبنی بر توافق نیرو های ترکی به خاطر آتش بس با جنگجویان کردی را در داخل خاک سوریه، رد کرد و گفت عملیات نظامی اردوی ترکیه تا از بین رفتن همه تهدید ها در شمال سوریه ادامه خواهد داشت.

امریکا پیش از این از ترکیه خواسته بود تا عملیات نظامی علیه کرد های سوری را توقف بدهد و در عوض روی جنگ علیه جنگجویان داعش تمرکز کند. اما سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که برقراری آتش بس بین اردوی ترکیه و کرد های سوری خارج از امکان است.

این مقام ترکی افزود که جنگجویان کرد سوری تا عقب نشینی به شرق دریای فرات هدف قرار خواهند گرفت.

هر چند ترکیه، برقراری آتش بس بین نیرو های خود و کرد های سوری را رد می کند، اما از سه روز به این سو هیچ درگیری بین دو طرف گزارش نشده است.

XS
SM
MD
LG