لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع امریکا هدف گیری مسجد را در حلب رد کرد


تصویر محل ملاقات تخریب شده گروه القاعده در سوریه که نشان می دهد به تعمیر مسجد آسیبی نرسیده است
تصویر محل ملاقات تخریب شده گروه القاعده در سوریه که نشان می دهد به تعمیر مسجد آسیبی نرسیده است

وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که حملۀ هوایی را علیه شبکۀ القاعده در سوریه انجام داده؛ اما، هدف گیری مسجد را رد کرد که به گفتۀ گروه حقوق بشری سوریه، در آن بیش از ۴۰ تن کشته شده است.

یک سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت که دو طیاره که یکی آن بدون سرنشین بود، یک ساختمان را در جوار مسجد در شهرک الجناح در حلب هدف قرار داده است که در آن ده ها عضو ارشد رهبری القاعده که مصروف ملاقات بودند، کشته شده اند.

وزارت دفاع امریکا به خاطر اثبات و تقویت ادعایش، تصاویر پس از حمله را در شهر حلب به نشر سپرد که در آن به مسجد آسیبی نرسیده است.

باآنهم یک سخنگوی فرماندهی مرکزی اردوی امریکا تاکید کرده است که اردوی ایالات متحده در بارۀ هرگونه ادعای تلفات غیرنظامیان در پیوند با حملۀ هوایی تحقیق می کند.

لغو نماز جمعه در مناطق تحت کنترول شورشیان

پیش از آن، نمازجمعه در مناطق تحت کنترول شورشیان مخالف اسد در شمال حلب، پس از آن لغو شد که در یک حملۀ هوایی به گفتۀ گروه حقوق بشر سوری، بر یک مسجد مزدحم، کم از کم ۴۰ نفر کشته شد.

فعالین مخالف حکومت اسد با تایید این خبر به اسوشیتدپرس، ائتلاف به رهبری ایالات متحده را مسوول آن حملۀ مرگبار بر مسجد عمر ابن الخطاب در حلب عنوان کرده بودند.

مرکز فرماندهی نیرو های نظامی امریکا در فلوریدا به گونۀ جداگانه گفته بود که حملۀ هوایی را بر محل ملاقات افراد القاعده در ولایت ادلیب، انجام داده است که چندین دهشت افگن را کشته اند.

اما فعالین ادعا دارند که در حملۀ هوایی در نزدیکی ولایت ادلیب نیز یک مسجد هدف قرار گرفته است.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده از دو سال به اینسو اهداف گروه داعش و وابستگان القاعده را در سوریه هدف قرار می دهد.

XS
SM
MD
LG