لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۲۶۰ جنگجوی کردی سوری و داعش در سوریه


Turkey Syria
Turkey Syria

کم از کم ۲۶۰ جنگجوی کردی سوری و گروه داعش، طی چهار روز عملیات نظامی ترکیه در ساحه عفرین سوریه، کشته شده اند.

هدف ترکیه از انجام عملیات در عفرین، رویارویی با واحد های مدافع خلق کرد ها در سوریه است که عفرین را تحت کنترول دارند و هم پیمان ایالات متحده میباشند.

قرار است دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه با رجب طیب اردوغان همتای ترکی اش صحبت تلیفونی داشته و مراتب نگرانی خود را از این عملیات ابراز کند.

ساعاتی پس از آنکه وزیر خارجه ترکیه گفت انقره می خواهد از هر نوع درگیری با نیرو های امریکایی، روسی و یا نیرو های سوری در جریان این عملیات خوداری کند؛ امانوئیل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز ناراحتی خود را از عملیات ترکیه در عفرین بیان کرد.

این در حالیست که آقای اردوغان به همتای فرانسه یی خود اطمینان داده است که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در آن عملیات، با تمام قوا تلاش خواهد کرد.

اما گروه ناظر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می گوید که تا حال ۲۳ غیرنظامی در اثر حملات زمینی و هوایی ترکیه در عفرین کشته شده است و هزاران نفر دیگر از خانه هایشان متواری شده اند.

حملات ائتلاف در شرق سوریه

در حملات هوایی "دقیق" ائتلاف به رهبری ایالات متحده در شرق سوریه، روز شنبه ۱۵۰ جنگجوی داعش کشته شده است.

اعلامیه ائتلاف حاکی است که در آن حملات هوایی که در حمایت از نیرو های دموکراتیک خلق سوریه انجام شده، مراکز فرماندهی داعش و یک مرکز کنترول آن گروه را در نزدیکی السفاح واقع در دره دریای فرات از بین برده اند.

جنرال جیمز جراد، قوماندان عملیات ائتلاف علیه داعش گفت که به نظر میرسد گروه دولت اسلامی، با جمع شدن در این ساحه میخواهد نمایش دهد که آن گروه در سوریه هنوز از بین نرفته است.

در یک خبر دیگر نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در ملل متحد، روسیه را متهم کرد که می خواهد اذهان عامه را از تلاش ۲۴ کشور جهان در مسوول قرار دادن عاملان حملات سلاح کیمیایی در سوریه، به جانب دیگر بکشاند.

خانم هیلی تقاضا کرد که یک گروه تحقیقاتی جدید در پیوند به این موضوع از جانب ملل متحد تشکیل شود.

XS
SM
MD
LG